ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ হৈছে মোবাইল ব্যৱহাৰকাৰী আৰু প্ৰকাশকসকলৰ বাবে ডিজাইন কৰা ফেচবুকৰ এটা নতুন সুবিধা। যিটো ধীৰ ইণ্টাৰনেট ক্ষেত্ৰৰ বাবে এক আশীৰ্বাদ হিচাপে প্ৰমাণিত হ’ব পাৰে।
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ লাভালাভবোৰ ৱেবছাইট আৰু পঢ়ুৱৈ (পাঠক/ব্যৱহাৰকাৰী) দুয়োৰে বাবে উপলব্ধ। এজন প্ৰকাশকে তেওঁৰ ৱেব সমলক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধলৈ অনুবাদ কৰিব পাৰে আৰু ফেচবুকত পোষ্ট কৰিব পাৰে। আৰু ব্যৱহাৰকাৰীয়ে সেই পোষ্টটো পোনপটীয়াকৈ ফেচবুকত পঢ়িব পাৰে। আপুনি ব্ৰাউজাৰটো খুলিব নালাগে। এটা তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ প্ৰায় 1 ছেকেণ্ডত ম’বাইলত লোড হয়। যাতে ব্যৱহাৰকাৰীয়ে ইয়াক কেৱল টেপ কৰিহে পঢ়িব পাৰে।
এই টিউট’ৰিয়েলত, আমি আপোনাক ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ বিষয়ে সম্পূৰ্ণ তথ্য প্ৰদান কৰিম। ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধত আমাৰ এটা সম্পূৰ্ণ ছেটআপ গাইড আছে।
এই নিৰ্দেশিকাৰ উদ্দেশ্য হৈছে তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ বিষয়ে কিছু সম্পূৰ্ণ তথ্য প্ৰদান কৰা। ব্লগাৰসকলৰ কথা মনত ৰাখি এই গাইডখন লিখা হৈছে। অৱশ্যে, লাভালাভবোৰ এজন সাধাৰণ পাঠকৰ ওচৰলৈ যাব যি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰৰ বিষয়ে জানিব বিচাৰে। আপোনাৰ বাবে এই মৌলিক নিৰ্দেশনাত কি আছে?
ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰ কি?
ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ হৈছে এক ৱেব ডকুমেণ্ট যাক মানক মাৰ্কআপ ভাষাত লিখা হয় (যেনে এক্সএমএল)। ই এটা সৰল ৱেবপৃষ্ঠাতকৈ দ্ৰুততাৰে খোলে। প্ৰকাশকে তেওঁৰ ৱেব প্ৰবন্ধৰ সৈতে খাপ খোৱাকৈ ইয়াক অনুকূলিত কৰিব পাৰে। অৰ্থাৎ সেই প্ৰবন্ধটোৰ ৱেব সংস্কৰণত থকা ফৰ্মেটিং, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটোত ফৰ্মেটিংও কৰিব পাৰি। ইয়াৰ বাবে, ফেচবুকত এটা পৃথক ষ্টাইল সৃষ্টি কৰা হয়।
যিকোনো ৱেবপৃষ্ঠাক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধলৈ ৰূপান্তৰ কৰিব পাৰি। আপুনি ইয়াক পৃথকে লিখিব নালাগে। সমল (পোষ্ট, প্ৰবন্ধ) এটা ৱেবপৃষ্ঠাত আছে। সকলো সমল তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধতো আছে।
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ বিশেষত্বসমূহ
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ বৈশিষ্ট্য হৈছে ইয়াৰ লোডিং গতি, যি ইয়াক এটা সৰল ৱেবপৃষ্ঠাতকৈ পৃথক কৰে। ইয়াৰ বাহিৰেও, ইয়াত বহুতো বিশেষত্ব আছে। যিটো আমি তলত উল্লেখ কৰিছোঁ। এই বৈশিষ্ট্যবোৰ পাঠক আৰু প্ৰকাশক দুয়োৰে বাবে লিখা হৈছে। কিয়নো তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটো দুয়োৰে বাবে উপযোগী।
1. দ্ৰুততাৰে লোড কৰক- Fast Loading
আমি ওপৰত উল্লেখ কৰাৰ দৰে, এটা তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ এটা সাধাৰণ ৱেবপৃষ্ঠাতকৈ প্ৰায় 10 গুণ দ্ৰুতগতিত লোড হয়। য’ত সাধাৰণ ৱেবপৃষ্ঠা এটা লোড কৰিবলৈ প্ৰায় 7 ছেকেণ্ড সময় লয়। একে সময়তে, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটো মোবাইল ফোনত প্ৰায় 1 ছেকেণ্ডত খোলে। গতিকে এইটো প্ৰকাশক আৰু পাঠক দুয়োৰে পছন্দ।
2. অধিক সংযোজিত – More Interactive
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ দ্ৰুতগতিত খোলে। সেইকাৰণে পাঠকে ইয়াক ভাল পায়। আৰু ইয়াৰ সৈতে অধিক সংযুক্ত। আৰু তেওঁ ইয়াক পঢ়িবলৈ আৰু লগতে বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে ভাগ বতৰা কৰিবলৈ ভাল পায়। ফেচবুকৰ মতে, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰ সাধাৰণ পোষ্টতকৈ 30% অধিক শ্বেয়াৰ কৰা হয়।
3. পৰিষ্কাৰ আৰু পঢ়িব পৰা – Clean and Readable
ৱেবপৃষ্ঠাৰ সমলৰ উপৰিও, ৱেবছাইট/ব্লগৰ অন্যান্য সুবিধাবোৰো লোড কৰা হয়। যেনে সম্পৰ্ক প্ৰপত্ৰ, সম্পৰ্কিত পোষ্ট, বিজ্ঞাপন ইত্যাদি। এইটোৱে ব্যৱহাৰকাৰীৰ বাবে মূল সমলটো পঢ়াটো অলপ কঠিন কৰি তোলে। কিন্তু, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ এটাত কেৱল মূল সমলৰ বাহিৰে আন একো নাই। সেইকাৰণে তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটো পৰিষ্কাৰ আৰু দেখাত অধিক পঢ়িব পৰা। এজন পাঠকক আৰু কি প্ৰয়োজন? সেয়েহে সম্ভৱতঃ ফেচবুক পোষ্টতকৈ 20% অধিক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ পঢ়া হয়।
4. কেৱল মোবাইল ফোনৰ বাবে- Only for Mobile
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ কেৱল ফেচবুকৰ ম’বাইল এপত হে পঢ়িব পাৰি। কাৰণ তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰ কেৱল মোবাইল ফোনৰ বাবে ডিজাইন কৰা হৈছে। এই সুবিধাটো এণ্ড্ৰইড আৰু আইঅএছ দুয়োটাৰ বাবে উপলব্ধ।
5. ফ’ৰামটিং- Formatting
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ ফৰ্মেটিং পৃথকে কৰিব পাৰি। সেয়েহে, এজন প্ৰকাশকে তেওঁৰ ৱেবছাইট/ব্লগ পোষ্টৰ সৈতে সংগতি ৰাখি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ এটা ষ্টাইল কৰিব পাৰে (একেদৰে)। কোনটো ফণ্ট, ফণ্টৰ আকাৰ, ৰং এটা ৱেবপৃষ্ঠাত ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে। একেটা শৈলী কেৱল তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ বাবেহে সৃষ্টি কৰিব পাৰি। ই প্ৰকাশকক ইয়াৰ ব্ৰেণ্ডৰ পৰিচয় বজাই ৰাখিবলৈ অনুমতি দিয়ে। আৰু পাঠকেও তেওঁৰ প্ৰিয় ব্ৰেণ্ডৰ সৈতে সংযুক্ত অনুভৱ কৰে।
6. বিজ্ঞাপন – Advertisement
পোহৰৰ লক্ষ্য হৈছে জ্ঞান/তথ্য দিয়াৰ উপৰিও টকা উপাৰ্জন কৰা। যি কি নহওক, সেইকাৰণে তেওঁ কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰি আছে। সেইকাৰণে প্ৰকাশকে ৱেবপৃষ্ঠাৰ মাজত বিজ্ঞাপন বোৰ এনেদৰে দেখুৱায়। একেদৰে, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধতো বিজ্ঞাপন প্ৰদৰ্শন কৰিব পাৰি। আপুনি ইয়াৰ বাবে ফেচবুক বিজ্ঞাপন বা অন্যান্য ত্ৰিবাৰ্দ পাৰ্টি বিজ্ঞাপন ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে। আৰু আপোনাৰ কঠোৰ পৰিশ্ৰমক ধনলৈ পৰিৱৰ্তন কৰিব পাৰি। তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধত দেখুওৱা বিজ্ঞাপনবোৰৰ 100% এটা পোহৰৰ পৰা হ’ব। যদি তেওঁ ফেচবুকৰ পৰা বিজ্ঞাপন প্ৰদৰ্শন কৰে, তেন্তে তেওঁ ৰাজহৰ প্ৰায় 30% ফেচবুকক পৰিশোধ কৰিব লাগিব।
7. বিশ্লেষণ- Analytics
ৱেবপৃষ্ঠা এটা ট্ৰেক কৰাৰ ধৰণ। একেদৰে, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰো ট্ৰেক কৰিব পাৰি। ইয়াৰ বাবে, ফেচবুকে প্ৰতিটো তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ অন্তৰ্দৃষ্টি প্ৰদান কৰে ঠিক এটা পোষ্টৰ দৰে। ইয়াৰ বাহিৰেও, আপুনি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰ ট্ৰেক কৰিবলৈ গুগল এনালিটিক্সৰ দৰে আন যিকোনো তৃতীয় পক্ষৰ সঁজুলিব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে।
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ এটা প্ৰকাশ কৰিবলৈ আপোনাক কি প্ৰয়োজন?
যিকোনো ৱেবপৃষ্ঠাক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ হিচাপে গঢ়ি তুলিবলৈ, আপোনাক কেইটামান বস্তুৰ প্ৰয়োজন হ’ব। যিবোৰ সম্ভৱতঃ আপোনাৰ বাবে ইতিমধ্যে উপলব্ধ। আমি তাৎক্ষণিক অনুচ্ছেদৰ বাবে আপোনাক প্ৰয়োজন হোৱা বস্তুবোৰ তলত বৰ্ণনা কৰিছোঁ। আপুনি আপোনাৰ বস্তুবোৰো পৰীক্ষা কৰিব পাৰে। আৰু আপোনাৰ কি আছে আৰু আপুনি কি কৰা উচিত জানি লওঁক?
1. এটা ৱেবছাইট বা ব্লগ
তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ বস্তুটো হ’ল এটা ৱেবছাইট বা ব্লগ। তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ এটা প্ৰকাশ কৰিবলৈ, আপোনাৰ এটা ৱেবছাইট বা ব্লগ থাকিব লাগিব। কাৰণ আপোনাৰ তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটোৱে সেইটোৱেই সমল পাব। এটা ৱেবপৃষ্ঠা/পোষ্ট তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধলৈ স্থানান্তৰ কৰা হয়।
2. ফেচবুক পৃষ্ঠা
আপুনি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধএটালৈ পৰিৱৰ্তন কৰিব বিচৰা ৱেবছাইট/ব্লগৰ সমল। ইয়াত এটা ফেচবুক পৃষ্ঠাও থাকিব লাগে। যিটো আপোনাৰ ওচৰত থাকিব। হয়, আপুনি ৱেবছাইট/ব্লগ পৃষ্ঠাৰ সৈতে সংযোগ কৰিব বিচৰা এটা কথা মনত ৰাখিব। এই পৃষ্ঠাত আপোনাৰ প্ৰশাসকৰ ভূমিকা থাকিব লাগিব। গতিকে যদি আপোনাৰ প্ৰশাসকৰ ভূমিকা নাই, প্ৰথমে আপোনাৰ প্ৰশাসকৰ ভূমিকা ছেট আপ কৰক। তেতিয়াহে আপুনি এই পৃষ্ঠালৈ সংযোগ কৰিবলৈ সক্ষম হ’ব।
3. ফেচবুক পৃষ্ঠা মেনেজাৰ এপিপি
আপুনি জানেনে, তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধবোৰ মোবাইল ফোনৰ বাবে ডিজাইন কৰা হৈছে। গতিকে আপোনাৰ ফেচবুকৰ পৃষ্ঠা মেনেজাৰ এপ থাকিব লাগে। ইয়াৰ সৈতে, আপুনি সকলো ফেচবুক পৃষ্ঠা পৰিচালনা কৰিব পাৰে। আপুনি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধএটাৰ বাবে দাখিল কৰা ৱেবপৃষ্ঠাটো। আপুনি তেওঁলোকক ইয়াৰ দ্বাৰা চাব পাৰে। যিহেতু ই তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধপ্ৰকাশহোৱাৰ পিছত ওলাব, আপুনি ইতিমধ্যে ইয়াত চাব পাৰে। অৰ্থাৎ, আপুনি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটো প্ৰকাশ কৰাৰ আগতে ইয়াৰ পূৰ্বলোকন চাবলৈ সক্ষম হ’ব। সেইকাৰণে আপোনাৰ এই এপটো থাকিব লাগে।
4.কিছুমান নমুনা প্ৰবন্ধ
যদি আপুনি এইমাত্ৰ ব্লগিং আৰম্ভ কৰিছে, আৰু আপোনাৰ ব্লগ নতুন। গতিকে আপোনাৰ প্ৰায় 5 টা পদ থাকিব লাগে। ফেচবুকে আপোনাৰ তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধপ্ৰকাশৰ অনুমোদন দিয়াৰ আগতে আপোনাৰ সমলসমীক্ষা কৰে। যাৰ বাবে তেওঁ পুনৰীক্ষণৰ বাবে কমেও ৫ টা প্ৰবন্ধ দাখিল কৰে। এই নমুনা প্ৰবন্ধবোৰ পৰ্যালোচনা কৰাৰ পিছতহে আপুনি তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধটোৰ বাবে অনুমোদন লাভ কৰে।
5. কিছু কাৰিকৰী জ্ঞান (Tech Knowledge)
অন্তিম কিন্তু গুৰুত্বপূৰ্ণ। আপোনাৰ কিছু সৰল কাৰিকৰী জ্ঞানো থাকিব লাগিব। আপুনি ইয়াৰ বিষয়ে লিখিব নালাগে। কিন্তু, আজিকালি ব্লগিং ইমান সহজ হৈ পৰিছে যে আপুনি প্ৰযুক্তিৰ অজ্ঞাতেও ব্লগিং কৰিব পাৰে। সেইকাৰণে নতুন মানুহ। কিছুমান বস্তু তেওঁলোকৰ বাবে মূৰৰ বিষ হ’ব পাৰে। কিয়নো তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ এটা স্থাপন কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়াত, আপুনি এনে কিবা কৰিব লাগিব যিটো আপুনি এতিয়ালৈকে কৰা নাই। সেইকাৰণে আপুনি এই অনুচ্ছেদটো লিখিব লাগিব। আপোনাৰ এইচটিএমএল, আৰএছএছ ফিড, প্লাগিন ইনষ্টল কৰা আদিৰ বিষয়ে কিছু জ্ঞান থাকিব লাগিব।
ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ কেনেদৰে ছেট আপ কৰিব?
এটা ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ স্থাপন কৰাটো এটা ডাঙৰ প্ৰক্ৰিয়া। সেয়েহে, ইয়াক ইয়াত পাঠ ৰূপত প্ৰকাশ কৰা সম্ভৱ নহয়। সেইকাৰণে আমি আপোনাক এই কামটো কৰিবলৈ তলৰ ভিডিঅ’বোৰ প্ৰদান কৰিআছোঁ। যাৰ জৰিয়তে আপুনি আপোনাৰ ব্লগত ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ ছেটআপ সম্পূৰ্ণ কৰিব পাৰে।
আপুনি কি শিকিলে?
এই টিউট’ৰিয়েলত, আমি আপোনাক ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধৰ বিষয়ে সম্পূৰ্ণ তথ্য প্ৰদান কৰিছোঁ। তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ কি? ফেচবুক তাৎক্ষণিক প্ৰবন্ধ কেনেদৰে ছেট আপ কৰিব? আমি আশা কৰোঁ যে এই টিউটোৰিয়েলটো আপোনাৰ বাবে উপযোগী হ’ব।