লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাৰ ক্লাছিকৰ পৰা আৰম্ভ কৰি নীলমণি ফুকনৰ সমসাময়িক কণ্ঠলৈকে অসমীয়া সাহিত্যৰ জগতখনত ডুব যাওক। অসমৰ সাহিত্য ঐতিহ্যৰ সাৰমৰ্ম উন্মোচন কৰক।
সাংস্কৃতিক ঐতিহ্য আৰু প্ৰাকৃতিক সৌন্দৰ্য্যৰে সমৃদ্ধ ভূমি অসমে নিজৰ সমাজৰ জীপাল টেপেষ্ট্ৰীক প্ৰতিফলিত কৰা সাহিত্যিক ৰত্নৰ অভাৱনীয়তা সৃষ্টি কৰিছে। অসমীয়া সাহিত্যৰ এই অন্বেষণত আমি এই উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চল ভাৰতীয় ৰাজ্যখনৰ সাহিত্যিক পৰিৱেশত যথেষ্ট অৰিহণা যোগোৱা উল্লেখযোগ্য লেখকসকলৰ ৰচনাসমূহৰ মাজত গভীৰভাৱে সোমাই যাওঁ।
অগ্ৰণী মন: প্ৰাৰম্ভিক প্ৰভাৱশালী
লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাঃ অসমীয়া সাহিত্যৰ দাদা
সততে “অসমীয়া সাহিত্যৰ দাদা” বুলি কোৱা লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাই অসমৰ সাহিত্য পৰম্পৰা গঢ় দিয়াত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছিল। ১৮৬৪ চনত জন্মগ্ৰহণ কৰা বেজবৰুৱাৰ ৰচনাসমূহে কবিতাৰ পৰা আৰম্ভ কৰি চুটিগল্পলৈকে বিভিন্ন ধাৰাক সামৰি লৈছিল। তেখেতৰ আইকনিক ৰচনা “বাজী ৰাউট” ব্ৰিটিছ ৰাজত্বৰ অসমীয়া জীৱনৰ সাৰমৰ্মক ধৰি ৰখা এক মৰ্মস্পৰ্শী আখ্যান হৈয়েই আছে।
অসমৰ ঐতিহাসিক প্ৰেক্ষাপটৰ গভীৰ অন্বেষণৰ বাবে আমাৰ ব্লগটো চাওক “ Assam: Tracing the Footprints of Time . ” ৷
হোমেন বৰগোহাঁই: এজন আধুনিক সাহিত্যিক উজ্জ্বল
সমসাময়িক যুগত হোমেন বৰগোহাঁই সাহিত্যিক আলোকসজ্জা হিচাপে ওখকৈ থিয় দিছে। ১৯৩২ চনত জন্মগ্ৰহণ কৰা বৰগোহাঁইৰ প্ৰচুৰ লেখা কেৰিয়াৰত উপন্যাস, ৰচনা, সাংবাদিকতা আদিয়েই সামৰি লৈছে। তেখেতৰ উপন্যাস “পিতা পুত্ৰ” অসমীয়া সংস্কৃতিৰ পটভূমিত পাৰিবাৰিক সম্পৰ্কৰ জটিলতাসমূহৰ মাজত গভীৰভাৱে ডুব যোৱা এক মাষ্টাৰপিছ।
সমসাময়িক কণ্ঠ: অসমীয়া সাহিত্য আজিৰ আমাৰ ব্লগত অসমৰ আধুনিক সাহিত্যিক পৰিৱেশ অন্বেষণ কৰক।
অসমীয়া কবিতাৰ ৰত্ন
জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালা: অনুৰণন কৰা পদ
বহুমুখী ব্যক্তিত্বৰ জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালা কেৱল কবিই নহয়, নাট্যকাৰ আৰু চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাও আছিল। ৰোমান্টিকতাবাদ আৰু সামাজিক চেতনাৰে সজ্জিত তেওঁৰ কবিতাবোৰে পাঠকৰ মাজত অনুৰণন ঘটায়। “জোনাকী” আৰু “সোনাৰ হৰিণ” কালজয়ী ক্লাছিক যিয়ে আগৰৱালাৰ শব্দৰ ওপৰত আয়ত্ত প্ৰদৰ্শন কৰে।
অসমীয়া সংস্কৃতিৰ কবিতা আৰু চিনেমাৰ সংযোগস্থল আমাৰ ব্লগত আৱিষ্কাৰ কৰক শব্দৰ পৰা ফ্ৰেমলৈ: জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাৰ চিনেমাটিক কবিতা ৷
নীলমণি ফুকনঃ সমসাময়িক কাব্যিক কণ্ঠ
সমসাময়িক কবি নীলমণি ফুকনে অসমীয়া কবিতাত এক সতেজ দৃষ্টিভংগী সংযোজন কৰিছে। তেওঁৰ “আকাশৰ ছাবী” শীৰ্ষক কবিতা সংকলনত পৰম্পৰা আৰু আধুনিকতাৰ এক সুসম মিশ্ৰণ প্ৰতিফলিত হৈছে। প্ৰকৃতি আৰু মানুহৰ আৱেগৰ অন্বেষণ ফুকনৰ প্ৰজন্মৰ পিছত প্ৰজন্মৰ মাজত পাঠকৰ মাজত অনুৰণন ঘটে।
চুটিগল্প Maestros
বীৰেন্দ্ৰ কুমাৰ ভট্টাচাৰ্য: ক্ৰাফটিং মাইক্ৰ’কছমছ
চুটিগল্পৰ মাষ্ট্রো বীৰেন্দ্ৰ কুমাৰ ভট্টাচাৰ্যই অসমীয়া জীৱনৰ সূক্ষ্মতাবোৰক আগস্থানলৈ আনিছিল। তেখেতৰ সংকলন “হলোধীয়া সোৰায় বৌধন খাই”ত অসমৰ সাংস্কৃতিক নীতি-নিয়মক প্ৰতিফলিত কৰা জটিল কাহিনী বোৱা হৈছে। দৈনন্দিন জীৱনৰ সাৰমৰ্ম ধৰি ৰখাৰ ক্ষমতাই ভট্টাচাৰ্যক সুকীয়া কৰি তুলিছে।
অসমীয়া চুটিগল্পৰ জগতখনত ডুব যাওক আমাৰ ব্লগত অণুবিশ্ব উন্মোচিত: অসমীয়া চুটিগল্প কোৱাৰ কলা ৷
ইন্দিৰা গোস্বামী: এ নাৰীবাদী কণ্ঠ
মামনি ৰাইশম গোস্বামী নামেৰে পৰিচিত ইন্দিৰা গোস্বামী অসমীয়া সাহিত্যৰ এগৰাকী বিশিষ্ট ব্যক্তি আছিল। নাৰীবাদী দৃষ্টিভংগীৰে চিহ্নিত তাইৰ চুটিগল্পবোৰে সমাজৰ নীতি-নিয়মক প্ৰত্যাহ্বান জনায়। “দ্য মথ ইটেন হাউডা অৱ এ টাস্কাৰ” লিংগ ভূমিকা আৰু সমাজৰ প্ৰত্যাশাৰ এক মাৰ্মান্তিক অন্বেষণ।
লোককথা আৰু কিংবদন্তি
শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ বৰগীত
পঞ্চদশ শতিকাৰ এজন সাধু-পণ্ডিত শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱে তেওঁৰ বৰগীতৰে অসমীয়া সাহিত্যত এক অমলিন চিন ৰাখিছিল। ভক্তি আন্দোলনৰ সময়ত ৰচিত এই ভক্তিমূলক গীতসমূহ আধ্যাত্মিক প্ৰেৰণাৰ উৎস হৈয়েই আছে। অসমীয়া সংস্কৃতিৰ সংজ্ঞা নিৰূপণ কৰা শিল্প আৰু ভক্তিৰ সংশ্লেষণক বৰগীতত প্ৰতিফলিত কৰা হৈছে।
শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ: অসমীয়া ভক্তি আন্দোলনৰ স্থপতি আমাৰ ব্লগৰ জৰিয়তে অসমৰ আধ্যাত্মিক ঐতিহ্যত নিজকে বিলীন কৰক।
সমসাময়িক দৃষ্টিভংগী
সমসাময়িক সাহিত্যিক পৰিৱেশত অসমীয়া লেখকসকলে সামাজিক-ৰাজনৈতিক বিষয়ৰ পৰা আৰম্ভ কৰি মানৱ সম্পৰ্কলৈকে বিভিন্ন বিষয়বস্তুৰ সন্ধান অব্যাহত ৰাখিছে। অসমীয়া সাহিত্যৰ বিকাশৰ লগে লগে ই পৰম্পৰা আৰু উদ্ভাৱনৰ মাজত এক সুক্ষ্ম ভাৰসাম্য বজাই ৰাখে।
আমাৰ সাহিত্যিক দৃষ্টিভংগী পেজত গৈ অসমীয়া সাহিত্যৰ শেহতীয়া ধাৰাসমূহৰ বিষয়ে অৱগত হৈ থাকক।