মই যি দেখিছো তাক আপুনি দেখিছেনে?
এইখিনি লিখি থাকোঁতে আকৌ এবাৰ গ্ৰীষ্মকালৰ অন্ত পৰিছে। দিনবোৰ চুটি হৈ আহিছে, ৰাতিবোৰ ঠাণ্ডা হৈ আহিছে, আৰু ইয়াৰ চাৰিওফালে শৰৎকাল দ্ৰুতগতিত ওচৰ চাপি অহাৰ লগে লগে ছুটিৰ দিনত কৃষকৰ বজাৰবোৰ অতি সোনকালে বুচেল আৰু বুচেল আপেলেৰে ভৰি পৰিব। আচলতে, এতিয়াই কিছুমান মাত্ৰ বাছি লোৱাৰ বাবে অপেক্ষা কৰি আছে:
ৰঙা, সুস্বাদু আপেল। যদিহে অৱশ্যেই আপেল ভাল নাপায়, কিন্তু আপেল কোনে ভাল নাপায়?
স্পষ্টভাৱে ওপৰৰ ফটোখনত মূল বিষয়টো হ’ল আপেলবোৰ নহয়নে? কিন্তু কিয় স্পষ্ট হৈ পৰিছে? আমি কেনেকৈ জানিম যে আমি আপেল চাইছো? আমি জানো কাৰণ আমাৰ বেছিভাগেই আগতে যথেষ্ট আপেল দেখিছো যে আমি নিমিষতে চিনি পাব পাৰো। আমি ইহঁতৰ আকৃতি, ৰং আৰু টেক্সচাৰ জানো কাৰণ আমি আগতেও দেখিছো। আনকি আমি ফটোখনত থকা প্ৰতিটো আপেললৈ আঙুলিয়াই দিব পাৰিলোঁহেঁতেন যদিহে কোনোবাই আমাক ভুলকৈ এটা পাত বা আপেল নহয় আন কিবা এটালৈ আঙুলিয়াই নিদিলে কাৰণ ছবিখনত থকা সকলোবোৰ বিভিন্ন বস্তুৰ মাজত পাৰ্থক্য স্থাপন কৰাত আমাৰ কোনো সমস্যা নাই। আমি চকুৰে বস্তুবোৰ চাওঁ আৰু আমাৰ মগজুৱে কয় যে এইটো এইটো আৰু সেইটো সেইটো, আৰু এইটো সেইটো নহয় আৰু সেইটো এইটো নহয়। আচলতে আমি আগতে কেতিয়াও আপেল দেখা নাপালেও তুলনামূলকভাৱে একে দেখা সকলো বস্তুকে অন্ততঃ আঙুলিয়াই দিব পাৰিলোঁহেঁতেন। আমি বস্তু চিনি পোৱা আৰু চিনাক্ত কৰাত ইমানেই ভাল যে সাধাৰণতে আমি সচেতনভাৱে চিন্তা নকৰাকৈয়ে কামটো কৰি লওঁ।
আমাৰ বাবে সেয়া বৰ ভাল, কিন্তু ফটোশ্বপৰ কথা কি ক’ব? ফটোশ্বপে আপেলবোৰ দেখা পায় নেকি? ফটোশ্বপে ইহঁতৰ আকৃতি, ৰং আৰু টেক্সচাৰক “আপেল” বুলি চিনি পায়নে? আপেল এটাক পাতৰ লগত বিভ্ৰান্ত নকৰাকৈ ফটোখনত থকা সকলো আপেললৈ আঙুলিয়াই দিব পাৰিবনে, বা অন্ততঃ একে দেখা সকলো বস্তুলৈ আঙুলিয়াব পাৰিবনে?
সহজ উত্তৰটো হ’ল নাই, নোৱাৰে। আপুনি আগতে ফটোশ্বপত আপেলৰ যিমানেই ফটো খুলিলেও (গীজ, আপোনাৰ আৰু আপেলৰ লগত কি আছে?), ফটোশ্বপৰ কোনো ধাৰণা নাই আপেল কি বা কেনেকুৱা দেখা যায়। কাৰণটো হ’ল ফটোশ্বপে দেখা সকলোবোৰ পিক্সেলহে। আপেল, কমলা বা বান্দৰে কল খাই থকা ফটো হ’লেও একো কথা নহয়। ফটোশ্বপৰ বাবে সকলো একেই। ইয়াৰ সকলোবোৰ মাত্ৰ পিক্সেল, সেই সৰু সৰু বৰ্গক্ষেত্ৰবোৰ যিয়ে ডিজিটেল ফটো এখন গঠন কৰে:
আপেল এটাৰ প্ৰান্তৰ ক্ল’জ-আপ দৃশ্য এটাই দেখুৱাইছে যে ই সঁচাকৈয়ে মাত্ৰ এটা সৰু সৰু বৰ্গক্ষেত্ৰৰ পিক্সেল।
আমাৰ বাবে ইয়াৰ দুৰ্ভাগ্যজনক অৰ্থ হ’ল আমি ফটো এখনৰ কিবা এটাত ক্লিক কৰি ফটোশ্বপে আমাৰ বাবে তৎক্ষণাত সেইটো নিৰ্বাচন কৰিব বুলি আশা কৰিব নোৱাৰো কাৰণ আমি যিটোক পৃথক আৰু স্বাধীন বস্তু হিচাপে দেখিছো, ফটোশ্বপে বেলেগ ৰঙৰ পিক্সেলৰ বাহিৰে আন একো বুলি নাভাবে। গতিকে ভুল যোগাযোগৰ এই সৰু সমস্যাটোৰ পৰা আমি কেনেকৈ আঁতৰি যাম? বাৰু, যিহেতু আমি ফটোশ্বপে আমাৰ দৰে চিন্তা কৰিব বুলি আশা কৰিব নোৱাৰো, গতিকে আমি ফটোশ্বপৰ দৰে চিন্তা কৰাটো প্ৰয়োজন। আমাক ফটোশ্বপক কোৱাৰ এটা উপায় লাগে যে আমি ইয়াত এই পিক্সেলবোৰৰ ওপৰত কাম কৰিব বিচাৰো কিন্তু তাত থকা সেই পিক্সেলবোৰৰ ওপৰত নহয়। আমি ফটোশ্বপক ক’ব নোৱাৰো যে আমি উদাহৰণস্বৰূপে আপেলটোৰ ৰং সলনি কৰিব বিচাৰো, কিন্তু আমি ক’ব পাৰো যে আমি সেই আপেলটো গঠন কৰা পিক্সেলবোৰৰ ৰং সলনি কৰিব বিচাৰো। আমি সেইটো প্ৰথমে ফটোখনত থকা সেই পিক্সেলবোৰ নিৰ্বাচন কৰি কৰো, আৰু আমি সেইটো কৰো… আপুনি অনুমান কৰিলে… নিৰ্বাচন কৰি!
সেইবোৰ সকলো নিৰ্বাচন কৰিবলৈ কোনো নাই নিৰ্ব্বাচন কৰক
এতিয়ালৈকে আমি জানো যে আমি বস্তুবোৰ ফটোশ্বপে কেনেকৈ চায় তাৰ পৰা বহুত বেলেগ ধৰণেৰে চাওঁ। আমি স্বতন্ত্ৰ, চিনাক্তকৰণযোগ্য বস্তু দেখিবলৈ পাওঁ আনহাতে ফটোশ্বপে সকলো বস্তু পিক্সেল হিচাপে দেখে, আৰু আমি ফটোশ্বপক কওঁ যে আমি কোনবোৰ পিক্সেলত কাম কৰিব বিচাৰো বিভিন্ন নিৰ্বাচন সঁজুলিৰ এটা বা ততোধিক সঁজুলিৰে সেইবোৰ নিৰ্বাচন কৰি। আচলতে আমি ছবি এখনৰ ওপৰত আচলতে কিবা এটা কৰাৰ আগতে ফটোশ্বপে প্ৰথমে জানিব লাগিব যে আমি কোনবোৰ পিক্সেল সম্পাদনা কৰিব বিচাৰো।
উদাহৰণস্বৰূপে ধৰক ফটোখনত থকা মূল আপেলটোৰ ৰং সলনি কৰিব বিচাৰিছো। ৰঙাৰ পৰা সেউজীয়ালৈ সলনি কৰিব বিচাৰো। মই মাত্ৰ কোৱা কথাখিনিৰ ভিত্তিত প্ৰথমে আপেলটো গঠন কৰা পিক্সেলবোৰ বাছি নোলোৱাকৈ মই সেইটো কৰিব নোৱাৰিব লাগে। যিয়েই নহওক এবাৰ চেষ্টা কৰি চাওঁ, কেৱল মজাৰ বাবে। মই সঁজুলি পেনেলৰ পৰা ব্ৰাছ সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰিম:
ব্ৰাছ সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰা।
তাৰ পিছত মই সঁজুলি পেনেলৰ তলৰ ওচৰৰ Foreground color swatch ত ক্লিক কৰি ৰং কৰিবলৈ এটা সেউজীয়া ৰং নিৰ্বাচন কৰিম:
ফটোশ্বপে বৰ্তমানৰ Foreground ৰঙৰ সৈতে ৰং কৰে।
ৰঙৰ শ্বাটচত ক্লিক কৰিলে ফটোশ্বপৰ ৰং পিকাৰ আহিব। মই এটা পাতল সেউজীয়া বাছি লম:
ফটোশ্বপত ৰং নিৰ্বাচন কৰাৰ আটাইতকৈ সাধাৰণ উপায় হৈছে Color Picker।
মই ৰং পিকাৰৰ পৰা ওলাই যাবলৈ ঠিক আছে ক্লিক কৰিম, আৰু এতিয়া যেতিয়া মোৰ ব্ৰাছ সঁজুলি নিৰ্বাচিত আৰু মোৰ ফৰগ্ৰাউণ্ড ৰং হিচাপে সেউজীয়া, মই আপেলৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিম। যিহেতু মই ৰং কৰাৰ আগতে কোনো পিক্সেল নিৰ্বাচন কৰিবলৈ আমনি কৰা নাছিলো, আমি ইতিমধ্যে জানো যে মই ইয়াত মোৰ (আৰু আপোনাৰ সময়) নষ্ট কৰি আছো। ফটোশ্বপে মোক একো কৰিবলৈ নিদিয়ে। আচলতে, মই আপেলটোৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ চেষ্টা কৰাৰ লগে লগে, ই মোৰ ওপৰত এটা ডাঙৰ সতৰ্কবাণী বাকচ পেলাই দিয়ে আৰু মোৰ হাৰ্ড ড্ৰাইভটো ক্ৰেচ কৰাৰ ভাবুকি দিয়ে যদি মই আকৌ কেতিয়াবা এইটোৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ চেষ্টা কৰো:
আল্ট্ৰা-ৰিয়েলিষ্টিক ফটো ইফেক্ট। কেৱল বিশেষজ্ঞ ব্যৱহাৰকাৰী।
অলপ ৰ’বাচোন, মাত্ৰ কি হ’ল?! আপেলটোৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ সক্ষম হ’লোঁ! ফটোশ্বপে একেবাৰে অভিযোগ কৰা নাছিল! ঠিক আছে, পুনৰ সংকেত দিওঁ। মই ক’লোঁ যে আমি প্ৰথমে সম্পাদনা কৰিব বিচৰা পিক্সেলবোৰ নিৰ্বাচন নকৰালৈকে আমি ছবি এখনৰ একো কৰিব নোৱাৰো। তাৰ পিছত প্ৰমাণ কৰিবলৈ মই মোৰ ব্ৰাছ টুলটো ধৰিলোঁ আৰু প্ৰথমে একো নিৰ্বাচন নকৰাকৈ ছবিখনৰ এটা অংশৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিলোঁ, তথাপিও মই তাৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ সক্ষম হ’লোঁ। এইটোৰ অৰ্থ এটাই হ’ব পাৰে… মই কি কথা কৈছো তাৰ কোনো ধাৰণা নাই!
ছিৰিয়াছলি যদিও, মই এতিয়াও প্ৰথমে কোনো পিক্সেল নিৰ্বাচন নকৰাকৈ আপেলৰ ওপৰত ৰং কৰিব পৰাৰ আচল কাৰণটো হ’ল অলপ জনা তথ্য। যেতিয়াই আমাৰ ছবি এখনত একো নিৰ্বাচিত নাথাকে, তেতিয়াই আচলতে আমাৰ সকলো নিৰ্বাচিত হৈ থাকে। ফটোশ্বপে ধৰি লৈছে যে যদি আমি প্ৰথমে কোনো নিৰ্দিষ্ট পিক্সেল নিৰ্বাচন কৰা নাছিলো, তেন্তে সেয়া হ’ব পাৰে কেৱল কাৰণ আমি প্ৰতিটো পিক্সেল নিৰ্বাচিত হোৱাটো বিচাৰিছিলো যাতে আমি সমগ্ৰ ফটোখন সম্পাদনা কৰিব পাৰো। বা অন্ততঃ, আমাৰ হাতত গোটেই ফটোখন সম্পাদনা কৰাৰ বিকল্প আছে। আমি এই উদাহৰণত দেখাৰ দৰে, মই প্ৰথমে কোনো পিক্সেল নিৰ্বাচন নকৰাৰ পিছতো ছবিখনৰ মাত্ৰ এটা সৰু অংশত ৰং কৰিবলৈ সক্ষম হৈছিলো, কিন্তু যদি মই বিচাৰিছিলো, মই একেদৰেই সহজে গোটেই ছবিখনৰ ওপৰত আৰু তাত ৰং কৰিব পাৰিলোহেঁতেন মোক তেনে কৰিবলৈ একো বাধা নিদিলেহেঁতেন।
আমি য’ত বিচাৰো তাত গৈ আমাৰ ইচ্ছামতে কাম কৰাৰ স্বাধীনতা থকাটো আচৰিত যেন লাগিলেও আচলতে ই এটা অতি বেয়া কাম হ’ব পাৰে, অন্ততঃ ফটো সম্পাদনাৰ ক্ষেত্ৰত। এই উদাহৰণটোত মই মাত্ৰ আপেলৰ ৰং সলনি কৰিব বিচাৰিছিলো, তথাপিও কাৰণ মই প্ৰথমে আপেলটো বাছি লোৱা নাছিলো, ফটোশ্বপে মোক ইচ্ছামতে যিকোনো ঠাইতে ৰং কৰিবলৈ অনুমতি দিছিল, আৰু শেষত মই মাত্ৰ কামবোৰত গোলমাল কৰাইছিলো। প্ৰথমে আপেলটো বাছি ল’লে কি হ’ব চাওঁ আহক।
পেইন্টিং ইনছাইড দ্য লাইনছ
মই ছবিখনত যোগ কৰা পেইণ্ট ষ্ট্ৰ’কবোৰ Ctrl+Z (Win) / Command+Z (Mac) টিপি আণ্ডো কৰিম, আৰু এইবাৰ, মই ইয়াৰ ওপৰত পেইন্ট কৰাৰ আগতে প্ৰথমে আপেলটো নিৰ্বাচন কৰিম। এই টিউটোৰিয়েলৰ আৰম্ভণিতে উল্লেখ কৰা অনুসৰি আমি অন্য টিউটোৰিয়েলৰ বাবে প্ৰকৃততে কেনেকৈ নিৰ্বাচন কৰিব লাগে তাৰ বিৱৰণ সংৰক্ষণ কৰিম। এতিয়াৰ বাবে মই কেৱল আগবাঢ়ি যাম আৰু আপেলটোৰ চাৰিওফালে এটা নিৰ্বাচন আঁকিম।
ফটোশ্বপে আমাৰ বাবে নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা এনিমেটেড ডেছ লাইনৰ শৃংখলা হিচাপে প্ৰদৰ্শন কৰে, বা বহুতে “মাৰ্চিং এণ্ট” বুলি কোৱা। স্পষ্টভাৱে, আমি স্ক্ৰীণশ্বটত তেওঁলোকক “মাৰ্চিং” কৰা দেখা নাপাওঁ, কিন্তু আমি অন্ততঃ আপেলটোৰ চাৰিওফালে এতিয়া দেখা দিয়া নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখাটো চাব পাৰো:
নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখাসমূহ এনিমেটেড “মাৰ্চিং পিঁপৰা” হিচাপে দেখা দিয়ে।
অৱশ্যে আমাৰ বাবে এনে লাগে যেন মই আপেলটো বাছি লৈছো, কিন্তু মনত ৰাখিব যে ফটোশ্বপৰ ক্ষেত্ৰত মই মাত্ৰ ছবিখনৰ কিছুমান পিক্সেল নিৰ্বাচন কৰিছো। মাত্ৰ হঠাতে সেইবোৰ পিক্সেল যিবোৰে আপুনি আৰু মই আপেল হিচাপে দেখা বস্তুটো গঠন কৰে। নিৰ্বাচন ৰূপৰেখাৰ সীমাৰ ভিতৰত পৰা পিক্সেলসমূহ এতিয়া নিৰ্বাচিত কৰা হৈছে, যাৰ অৰ্থ হ’ল মই ইয়াৰ পিছত যি সম্পাদনা কৰিম, সেইবোৰৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হ’ব পাৰে, আনহাতে নিৰ্বাচন ৰূপৰেখাৰ বাহিৰৰ বাকী পিক্সেলসমূহ নিৰ্বাচিত নহয় আৰু মই কোনো ধৰণৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত নহ’ব কৰক.
এতিয়া আকৌ আপেলটোৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিলে কি হয় চাওঁ আহক। মই আগৰ দৰেই ব্ৰাছ টুলটো ধৰিম, আৰু সেউজীয়া ৰংটো মোৰ ফৰগ্ৰাউণ্ড ৰং হিচাপে লৈ, মই আপেলটোৰ ওপৰত ৰং কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিম। এইবাৰ পাৰ্থক্য মাথোঁ এইটোৱেই যে মই প্ৰথমে আপেলটো বাছি লৈছিলো:
এতিয়া ৰং কৰা ষ্ট্ৰ’কবোৰ কেৱল নিৰ্বাচিত অঞ্চলটোৰ ভিতৰতহে দেখা দিয়ে।
ৰং কৰাৰ আগতে কৰা নিৰ্বাচনৰ বাবেই ফটোশ্বপে মোক কেৱল মোৰ নিৰ্বাচিত অঞ্চলৰ ভিতৰতহে ছবি আঁকিবলৈ অনুমতি দিলে। যদিও মই ৰং কৰি থাকোঁতে ব্ৰাছটো নিৰ্বাচনৰ সীমাৰ বাহিৰলৈ ভালদৰে লৈ গৈছিলো আৰু ৰেখাবোৰৰ ভিতৰত থাকিবলৈ কোনো চেষ্টা কৰা নাছিলো, নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখাৰ বাহিৰৰ কোনো এটা পিক্সেলতে কোনো প্ৰভাৱ পৰা নাছিল। ব্ৰাছটোৰ লগত যিমানেই লেতেৰা নহওক কিয় সিহঁত নিৰাপদ আৰু কোনো ক্ষতি নোহোৱাকৈয়ে থাকিল, আৰু বাকী ছবিখনৰ চিন্তা নকৰাকৈয়ে আপেলটোৰ ওপৰত সহজেই ৰং কৰিব পাৰিলোঁ, এই সকলোবোৰ মোৰ নিৰ্বাচনৰ বাবেই!
অৱশ্যে আমি পিক্সেলৰ এটা নিৰ্দিষ্ট অঞ্চল নিৰ্বাচন কৰিছো বুলিয়েই আমি নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখাৰ ভিতৰৰ প্ৰতিটো পিক্সেল সম্পাদনা কৰিব লাগিব বুলি ক’ব নোৱাৰি। মই আকৌ এবাৰ মোৰ সেউজীয়া ৰঙৰ ষ্ট্ৰ’কবোৰ আঁতৰাই দিম Ctrl+Z (Win) / Command+Z (Mac) টিপি শেষৰ পদক্ষেপটো আঁতৰাই পেলাবলৈ, আৰু এইবাৰ, মোৰ নিৰ্বাচন এতিয়াও সক্ৰিয় হৈ থকাৰ বাবে, মই a ব্যৱহাৰ কৰিম ব্ৰাছৰ কোমল প্ৰান্তৰ সৈতে বহুত ডাঙৰ ব্ৰাছ আপেলৰ তলৰ অৰ্ধেক অংশতহে ৰং কৰিবলৈ, মোক মাজত সেউজীয়া ব্ৰাছৰ ৰং আৰু আপেলৰ প্ৰাকৃতিক ৰঙাৰ মাজত এটা সুন্দৰ পৰিৱৰ্তন দিলে। আপেলটোৰ ওপৰৰ অৰ্ধেক অংশৰ পিক্সেলবোৰ মই কৰা নিৰ্বাচনৰ অংশ হ’লেও, সেইবোৰ অপৰিৱৰ্তিত হৈ থাকে কাৰণ মই সেইবোৰৰ ওপৰত ৰং নকৰাটো বাছি লৈছিলো। আমি বাছি লোৱা পিক্সেলবোৰৰ সৈতে আমি কিবা এটা কৰিলেও ফটোশ্বপে আচলতে একো গুৰুত্ব নিদিয়ে। ইয়াৰ গুৰুত্ব মাথোঁ এইটোৱেই যে আমি নিৰ্বাচন নকৰা পিক্সেলবোৰ স্পৰ্শ কৰিবলৈ নাপাওঁ:
এটা নিৰ্বাচন ৰূপৰেখাৰ ভিতৰৰ যিকোনো পিক্সেল সম্পাদনা কৰিব পাৰি, কিন্তু একোৱেই কোৱা নাই যে আপুনি প্ৰতিটো পিক্সেল সম্পাদনা কৰিব লাগিব।
আগৰ দৰেই মোৰ পেইণ্ট ষ্ট্ৰ’কটো নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখাৰ ভিতৰৰ পিক্সেলবোৰত সীমাবদ্ধ হৈ আছে, যদিও মই মোৰ ব্ৰাছৰ সহায়ত ইয়াৰ বাহিৰলৈ ভালদৰে আগবাঢ়িলোঁ। কথাবোৰ অলপ বেছি বাস্তৱসন্মত দেখাবলৈ মই ফটোশ্বপৰ এটা মিশ্ৰণ মোড ব্যৱহাৰ কৰি আপেলটোৰ সৈতে সেউজীয়া ৰংটো মিহলাই দিম। মই পৰ্দাৰ ওপৰত থকা সম্পাদনা মেনুলৈ যাম আৰু ফেড ব্ৰাছ সঁজুলি বিকল্প বাছি লম:
Fade বিকল্পৰ প্ৰকৃত নাম শেষ কৰা সম্পাদনাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি সলনি হয়।
ইয়াৰ ফলত ফটোশ্বপৰ Fade ডাইলগ বক্স আহিব, যিয়ে আমাক পূৰ্বৰ সম্পাদনাত কিছু সালসলনি কৰিবলৈ অনুমতি দিয়ে। আপেলৰ সৈতে সেউজীয়া ৰং মিহলি কৰিবলৈ, মই ব্ৰাছৰ মিশ্ৰণ ধৰণ ৰংলৈ সলনি কৰিম, আৰু সেউজীয়াৰ তীব্ৰতা কম কৰিবলৈ, মই Opacity বিকল্পটো প্ৰায় ৮০% লৈ হ্ৰাস কৰিম:
Color blend mode য়ে আমাক এটা বস্তুৰ মূল উজ্জ্বলতাৰ মান সলনি নকৰাকৈ ইয়াৰ ৰং সলনি কৰিবলৈ অনুমতি দিয়ে।
মই Fade ডাইলগ বক্সৰ পৰা ওলাই যাবলৈ ঠিক আছে ক্লিক কৰিম, আৰু আপেলৰ চাৰিওফালে নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা অস্থায়ীভাৱে লুকুৱাবলৈ যাতে আমি অধিক সহজে ফলাফল বিচাৰ কৰিব পাৰো, মই Ctrl+H (Win) / Command+H (Mac) টিপিম . মই Fade কমাণ্ডৰ সৈতে কৰা সালসলনিৰ বাবে ধন্যবাদ, আমাৰ হাতত এতিয়া এটা আপেল আছে যিয়ে এতিয়াও গছজোপা লোৱাৰ আগতে অলপ বেছি সময় ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে:
অস্থায়ীভাৱে নিৰ্বাচন ৰূপৰেখা লুকুৱাবলৈ Ctrl+H (Win) / Command+H (Mac) টিপক। আকৌ টিপিলেই সিহঁতক ঘূৰাই আনিব পাৰি।
ইয়াৰ পিছত, আমি নিৰ্বাচন কৰাৰ আন এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ কাৰণ চাম – স্তৰৰ সৈতে কাম কৰা!
নিৰ্বাচনসমূহে স্তৰসমূহক অধিক উপযোগী কৰে
এতিয়ালৈকে মই মোৰ সকলো সম্পাদনা পোনপটীয়াকৈ Background layer ত কৰিছো, যিটো কাম কৰাৰ এটা অতি বেয়া উপায় কাৰণ ইয়াৰ অৰ্থ হ’ল মই মোৰ মূল ফটোখনত পৰিৱৰ্তন কৰি আহিছো। যদি মই মোৰ পৰিবৰ্তনসমূহ সংৰক্ষণ কৰি দস্তাবেজ উইণ্ড’ৰ বাহিৰত বন্ধ কৰি দিওঁ, মূল ছবিখন চিৰদিনৰ বাবে হেৰাই যাব। কেতিয়াবা সেইটো ঠিকেই হ’ব পাৰে, কিন্তু ই এটা বেয়া ছাপ পেলোৱাৰ প্ৰৱণতা থাকে যেতিয়া আপুনি ক্লায়েণ্টক ফোন কৰি সুধিবলৈ বাধ্য হয়, “আপুনি পঠোৱা ফটোখনৰ আন এটা কপি আপোনাৰ হাতত থাকিবনে? মই একপ্ৰকাৰ… ভাল, ‘আপুনি মোক দিয়া কপিটো মই একপ্ৰকাৰ ধ্বংস কৰি পেলালোঁ’।
ফটোশ্বপত কাম কৰাৰ বহুত ভাল উপায় হ’ল লেয়াৰ ব্যৱহাৰ কৰা। স্তৰৰ সহায়ত আমি ছবিখনৰ এটা কপিৰ ওপৰত কাম কৰিব পাৰো আৰু মূল ছবিখনক ক্ষতিগ্ৰস্ত নকৰে, আৰু নিৰ্বাচনৰ বাবে ধন্যবাদ, আমি আনকি ছবি এখনৰ বিভিন্ন অংশ নিজৰ স্তৰলৈ কপি কৰিব পাৰো যাতে আমি সেইবোৰৰ ওপৰত স্বতন্ত্ৰভাৱে কাম কৰিব পাৰো! নিৰ্বাচন কৰাৰ ক্ষমতা অবিহনে ফটোশ্বপৰ স্তৰসমূহ ক’তো ইমান উপযোগী নহ’ব।
মই মোৰ ছবিখন ফাইল মেনুলৈ গৈ পুনৰায় বাছি লৈ ইয়াৰ মূল, সম্পাদনা নকৰা অৱস্থালৈ ঘূৰাই আনিম। ই মোৰ ছবিখনক মই প্ৰথম খোলাৰ সময়ত যিদৰে আছিল, সেই ধৰণেৰে সেট কৰে:
ঘূৰাই দিয়ক আদেশে এটা ছবিক ইয়াৰ মূল অৱস্থালৈ বা শেষ সংৰক্ষিত অৱস্থালৈ ঘূৰাই আনে।
এটা অতি সাধাৰণ ফটোশ্বপ ইফেক্ট হ’ল ছবিখনৰ বাকী অংশ ক’লা-বগালৈ ৰূপান্তৰিত কৰাৰ সময়ত ছবিখনত কিবা এটা সম্পূৰ্ণ ৰঙীন কৰি ৰখা। চাওঁ আহক নিৰ্বাচনে আমাক এই কামত কেনেদৰে সহায় কৰিব পাৰে। প্ৰথমতে, যিহেতু আমি মাত্ৰ কৈছিলো যে Background layer ত ডাইৰেক্ট কাম কৰাটো এটা বেয়া কথা, Background layer টো ডুপ্লিকেট কৰোঁ, যিয়ে আমাক ইয়াৰ এটা কপি দিব যাৰ ওপৰত আমি কাম কৰিব পাৰিম। তেনে কৰিবলৈ মই পৰ্দাৰ ওপৰত থকা স্তৰ মেনুলৈ যাম, তাৰ পিছত মই নতুন বাছি লম, আৰু তাৰ পিছত মই কপিৰ জৰিয়তে স্তৰ বাছি লম:
মূল ছবিখনৰ কপি সৃষ্টি কৰা।
যদি আমি Layers পেনেলত চাওঁ, আমি দেখিম যে আমাৰ হাতত এতিয়া দুটা স্তৰ আছে – তলত থকা Background স্তৰটো যিয়ে মূল ফটোখন ধৰি ৰাখে, আৰু ইয়াৰ ওপৰত এটা নতুন স্তৰ যিটোক ফটোশ্বপে “Layer 1” বুলি নাম দিছে, য’ত… আমি মূল ছবিখনৰ ক্ষতি নকৰাকৈ নিৰাপদে সম্পাদনা কৰিব পৰা ফটো:
ছবিখনৰ কপি এটাৰ ওপৰত কাম কৰিলে মূল ছবিখন সুৰক্ষিত হৈ থাকে।
মন কৰক যে সমগ্ৰ Background স্তৰটো কপি কৰা হৈছিল। এই বিষয়ে আমি ক্ষন্তেক পিছতে উভতি আহিম। যিহেতু আমি বাকী সকলোবোৰ ক’লা-বগালৈ ৰূপান্তৰিত কৰাৰ সময়ত আপেলটোক ইয়াৰ মূল ৰংবোৰেৰে এৰি দিব বিচাৰো, গতিকে আমি আন যিকোনো কাম কৰাৰ আগতে আপেলটো নিৰ্বাচন কৰিব লাগিব, গতিকে মই আকৌ এবাৰ ইয়াৰ চাৰিওফালে এটা নিৰ্বাচন আঁকিম। আমাৰ চিনাকি নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা পুনৰ আবিৰ্ভাৱ হয়:
আপেলটোৰ চাৰিওফালে আকৌ এবাৰ এটা নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা দেখা যায়।
এপলটো নিৰ্বাচিত কৰি, মই ছবিখনৰ আন এটা কপি সৃষ্টি কৰিম, লেয়াৰ মেনুলৈ উভতি গৈ, নতুন বাছি লৈ আৰু তাৰ পিছত কপিৰ জৰিয়তে স্তৰ বাছি লৈ। মনত ৰাখিব যে আমি শেষবাৰৰ বাবে এই কামটো কৰাৰ সময়ত ফটোশ্বপে গোটেই লেয়াৰটো কপি কৰিছিল। এইবাৰ অৱশ্যে বেলেগ কিবা এটা হৈছে। আমাৰ এতিয়া Layers পেনেলত “Layer 1” আৰু Background স্তৰৰ ওপৰত বহি থকা তৃতীয় এটা স্তৰ আছে, কিন্তু যদি আমি নতুন স্তৰৰ নামৰ বাওঁফালে থকা প্ৰিভিউ থাম্বনেইলত চাওঁ, আমি দেখিম যে এইবাৰ আমি কপি কৰা সকলোবোৰ আছিল আপেলটো নিজেই, সমগ্ৰ স্তৰটো নহয়:
ইয়াৰ নামৰ সৈতে সত্য, প্ৰিভিউ থাম্বনেইলে আমাক প্ৰতিটো স্তৰৰ বিষয়বস্তুৰ প্ৰিভিউ দিয়ে।
যিকোনো সময়তে আমাৰ এটা নিৰ্বাচন সক্ৰিয় হ’লে যেতিয়া আমি এটা স্তৰ কপি কৰো, কেৱল নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখাৰ ভিতৰৰ অঞ্চলটোহে কপি কৰা হয়, যাৰ বাবে এই ক্ষেত্ৰত, কেৱল আপেলটোহে কপি কৰা হৈছিল। ফটো এখনত এটা নিৰ্দিষ্ট বস্তু পৃথক কৰি নিজৰ স্তৰত স্থাপন কৰাৰ এই ক্ষমতাই স্তৰবোৰক ইমান অবিশ্বাস্যভাৱে উপযোগী কৰি তোলে। যদি আমি প্ৰথমে একো নিৰ্বাচন কৰিব নোৱাৰিলোঁ, তেন্তে আমি মাত্ৰ গোটেই ছবিখনৰ কপিৰ পিছত কপি বনাব পাৰিলোঁহেঁতেন, যিটো সাধাৰণতে শুনাতকৈ প্ৰায় অৰ্থহীন।
এতিয়া যেতিয়া মোৰ আপেলটো আন লেয়াৰবোৰৰ ওপৰত নিজেই বহি আছে, মই ইয়াক নিৰ্বাচন কৰিবলৈ Layers পেনেলত “Layer 1” ত ক্লিক কৰিম। নিৰ্বাচিত স্তৰসমূহ স্তৰসমূহ পেনেলত নীলা ৰঙেৰে হাইলাইট কৰা দেখা যায়, আৰু এতিয়া মই ইয়াৰ পিছত যিকোনো কাম “স্তৰ ১” ত মূল ছবিখনৰ কপিত প্ৰয়োগ কৰা হ’ব, ওপৰৰ স্তৰৰ আপেলটো অস্পৃশ্য কৰি ৰাখি:
নিৰ্বাচিত স্তৰসমূহ নীলা ৰঙেৰে হাইলাইট কৰা দেখা যায়।
ছবিখন ক’লা আৰু বগালৈ ৰূপান্তৰ কৰিবলৈ, মই ছবি মেনুলৈ গৈ, সামঞ্জস্যসমূহ বাছনি কৰি আৰু তাৰ পিছত ডিচেচুৰেট বাছনি কৰি ইয়াক দ্ৰুতভাৱে ডিচেচুৰেট কৰিম:
Desaturate কমাণ্ড হৈছে এটা ছবিৰ পৰা ৰং আঁতৰোৱাৰ এটা দ্ৰুত উপায়।
ছবি এখন ডিচেচুৰেট কৰাটো নিশ্চিতভাৱে ৰঙীন ফটো এখনক ক’লা-বগালৈ ৰূপান্তৰিত কৰাৰ সৰ্বোত্তম উপায় নহয়, কিন্তু ই খৰখেদাকৈ কাম কৰে। Layers পেনেলত আকৌ এবাৰ চাওঁ আহক, য’ত আমি “Layer 1” ৰ বাবে প্ৰিভিউ থাম্বনেইলত চাব পাৰো যে আমাৰ মূল ছবিখনৰ কপি এতিয়া ক’লা আৰু বগা ৰঙেৰে দেখা যায়, আনহাতে ইয়াৰ ওপৰৰ স্তৰটোৰ আপেলটো কোনো প্ৰভাৱিত হোৱা নাই আৰু ৰঙীন হৈ আছে :
কেৱল “স্তৰ ১”ক ডিচেচুৰেট কৰা হৈছে।
যিহেতু আপেলটো ছবিখনৰ ক’লা আৰু বগা সংস্কৰণৰ ওপৰৰ এটা স্তৰত বহি আছে, ই নথিপত্ৰ উইণ্ড’ত ক’লা আৰু বগা ছবিখনৰ সন্মুখত সম্পূৰ্ণ ৰঙেৰে দেখা দিয়ে:
স্তৰৰ সৈতে নিৰ্বাচনসমূহ সংযুক্ত কৰিলে এটা ডাঙৰ সৃষ্টিশীল দল গঠন হয়।
অৱশ্যে, ফটোশ্বপত নিৰ্বাচনৰ দ্বাৰা আমি কেৱল ইয়াৰ ভিতৰত ৰং কৰা বা নতুন স্তৰলৈ কপি কৰাতকৈ বহু বেছি কৰিব পাৰো, কিন্তু আশাকৰোঁ ইয়াৰ ফলত নিৰ্বাচন কিয় ইমান গুৰুত্বপূৰ্ণ সেই বিষয়ে এটা ধাৰণা আহিল। ফটোশ্বপে কেৱল পিক্সেলহে দেখে য’ত আমি স্বতন্ত্ৰ বস্তু দেখা পাওঁ, গতিকে আমাৰ পৃথিৱী আৰু ফটোশ্বপৰ জগতখনৰ মাজৰ ব্যৱধান দূৰ কৰাৰ উপায় হিচাপে আমাক নিৰ্বাচনৰ প্ৰয়োজন। আৰু যদিও স্তৰসমূহে ফটোশ্বপৰ অন্যতম ডাঙৰ আৰু শ্ৰেষ্ঠ বৈশিষ্ট্য হিচাপে নিজৰ দাবীক বাজি ধৰিব পাৰে, তথাপিও তেওঁলোকে হয়তো স্বীকাৰ কৰিবলৈ গুৰুত্ব দিয়াতকৈ নিৰ্বাচনৰ বাবে তেওঁলোকৰ উপযোগিতা অধিক ঋণী।
পৰৱৰ্তী ক’লৈ যাব…
এতিয়া যেতিয়া আমাৰ কিছু ধাৰণা হৈছে যে আমাক কিয় নিৰ্বাচনৰ প্ৰয়োজন, আমি প্ৰকৃততে সেইবোৰ কেনেকৈ বনাম? আমি পৰৱৰ্তী সময়ত সেইটো চাম, ফটোশ্বপত সৰ্বাধিক ব্যৱহৃত নিৰ্বাচন সঁজুলিসমূহৰ ভিতৰত এটা, আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিৰ পৰা আৰম্ভ কৰি! ফটোশ্বপত নিৰ্বাচন কৰাৰ বিষয়ে অধিক জানিবলৈ, আমাৰ ফটোশ্বপত নিৰ্বাচন কেনেকৈ কৰিব লাগে শৃংখলা চাওক। অথবা অধিক ফটোশ্বপৰ বিষয়ৰ বাবে আমাৰ ফটোশ্বপৰ মূল বিষয়সমূহ অংশ চাওক!