লেয়াৰ কি আৰু কেনেকৈ ব্যৱহাৰ কৰিব লাগে সেইটো চোৱাৰ আগতে প্ৰথমে চাওঁ আহক লেয়াৰ অবিহনে ফটোশ্বপত কাম কৰাটো কেনেকুৱা হ’ব। ইয়াৰ ফলত স্তৰবোৰ কিয় ইমান গুৰুত্বপূৰ্ণ সেয়া সহজেই বুজিব পৰা যাব। আমি আৰম্ভ কৰিম এটা নতুন ফটোশ্বপ ডকুমেণ্ট তৈয়াৰ কৰি। তেনে কৰিবলৈ, পৰ্দাৰ ওপৰৰ মেনু বাৰত ফাইল মেনুলৈ যাওক আৰু নতুন নিৰ্ব্বাচন কৰক:
ফাইল > নতুনলৈ যোৱা।
ই নতুন সংলাপ বাকচ খোল খায়। আমাৰ নথিপত্ৰৰ বাবে কোনো বিশেষ আকাৰৰ প্ৰয়োজন নাই, কিন্তু আমাক দুয়োকে একেটা পৃষ্ঠাতে ৰাখিবলৈ, প্ৰস্থৰ বাবে ১২০০ পিক্সেল আৰু উচ্চতাৰ বাবে ৮০০ পিক্সেল লিখক। আপুনি ৰিজোলিউচন মান 72 পিক্সেল/ইঞ্চিলৈ ছেট কৰি ৰাখিব পাৰে। শেষত, নিশ্চিত কৰক যে পটভূমিৰ বিষয়বস্তু বগা লে ছেট কৰা হৈছে যাতে আমাৰ নতুন দস্তাবেজত এটা কঠিন বগা পটভূমি থাকে। সংলাপ বাকচৰ বাহিৰত বন্ধ কৰিবলৈ আপুনি শেষ কৰিলে ঠিক আছে ক্লিক কৰক। আপোনাৰ নতুন বগা-পূৰ্ণ দস্তাবেজ পৰ্দাত ওলাব:
ফটোশ্বপৰ নতুন সংলাপ বাকচ।
এটা বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি অংকন কৰা
এতিয়া যেতিয়া আমাৰ নতুন নথিপত্ৰখন যাবলৈ সাজু হৈছে, তেতিয়া দুটামান সহজ আকৃতি আঁকচোন। প্ৰথমে আমি এটা বৰ্গ আঁকিম, আৰু তাৰ বাবে আমি ফটোশ্বপৰ এটা মৌলিক নিৰ্বাচন সঁজুলি ব্যৱহাৰ কৰিম। আপোনাৰ সঁজুলিসমূহ পেনেলৰ ওপৰৰ পৰা পৰ্দাৰ বাওঁফালে আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰক:
আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰা।
আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিৰ সৈতে এটা বৰ্গ অংকন কৰিবলে, নিৰ্ব্বাচনৰ বাবে আৰম্ভণি বিন্দু সংহতি কৰিবলে আপোনাৰ দস্তাবেজৰ ওপৰৰ বাওঁফালৰ যিকোনো ঠাইত ক্লিক কৰক। তাৰ পিছত, আপোনাৰ মাউছ বুটাম এতিয়াও তললৈ ৰাখি, আপোনাৰ Shift কি’ টিপক আৰু ধৰি ৰাখক আৰু তলৰ সোঁফালে তিৰ্যকভাৱে টানি নিয়ক। সাধাৰণতে, আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিয়ে মুক্ত আকৃতিৰ আয়তাকাৰ নিৰ্বাচনসমূহ আঁকে, কিন্তু Shift কি’টো টিপি ধৰি ৰাখি, আমি ফটোশ্বপক কওঁ যে নিৰ্বাচনৰ আকৃতিটো এটা নিখুঁত বৰ্গক্ষেত্ৰলৈ জোৰ কৰক।
এবাৰ আপুনি নিৰ্ব্বাচন অংকন কৰিলে, আপোনাৰ মাউছ বুটাম এৰি দিয়ক, তাৰ পিছত আপোনাৰ Shift কি’ এৰি দিয়ক। আপুনি প্ৰথমে আপোনাৰ মাউছ বুটাম এৰি দিয়াটো অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ, তাৰ পিছত Shift কি’, অন্যথা আপোনাৰ নিখুঁত বৰ্গটো এটা মুক্ত আকৃতিৰ আয়তক্ষেত্ৰলৈ ঘূৰি যাব:
আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিৰ সহায়ত এটা বৰ্গ নিৰ্বাচন অংকন কৰা।
এতিয়া আমি আমাৰ নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা অংকন কৰিলোঁ, ইয়াক এটা ৰঙেৰে ভৰাই দিওঁ। তেনে কৰিবলৈ আমি ফটোশ্বপৰ Fill কমাণ্ড ব্যৱহাৰ কৰিম। পৰ্দাৰ ওপৰৰ সম্পাদনা মেনুলৈ যাওক আৰু পূৰণ কৰক নিৰ্ব্বাচন কৰক:
সম্পাদনা > পূৰণলৈ যোৱা।
ই পূৰণ সংলাপ বাকচ খোল খায়। সংলাপ বাকচৰ ওপৰত ব্যৱহাৰ বিকল্পক ৰংলৈ সলনি কৰক:
ব্যৱহাৰক ৰংলৈ সলনি কৰা।
আপুনি Color নিৰ্বাচন কৰাৰ লগে লগে ফটোশ্বপে ইয়াৰ Color Picker পপ অ’পেন কৰিব যাতে আমি কোনটো ৰং ব্যৱহাৰ কৰিব বিচাৰো সেইটো নিৰ্বাচন কৰিব পাৰো। আপুনি যিকোনো ৰং বাছি ল’ব পাৰে। মই ৰঙাৰ এটা ছাঁ বাছি ল’ম:
ৰং নিৰ্বাচনকাৰীৰ পৰা এটা ৰং বাছক। যিকোনো ৰঙেই কাম কৰিব।
ৰং নিৰ্ব্বাচনকাৰীৰ পৰা বন্ধ কৰিবলৈ শেষ হ’লে ঠিক আছে ক্লিক কৰক, তাৰ পিছত পূৰণ সংলাপ বাকচৰ পৰা বন্ধ কৰিবলে ঠিক আছে ক্লিক কৰক। ফটোশ্বপে আপোনাৰ নিৰ্বাচিত ৰঙেৰে নিৰ্বাচনটো পূৰণ কৰে, যিটো মোৰ ক্ষেত্ৰত ৰঙা আছিল:
নিৰ্বাচনটো ৰঙাৰে পূৰণ কৰাৰ পিছত নথিপত্ৰখন।
আমাক আৰু বৰ্গক্ষেত্ৰৰ চাৰিওফালে আমাৰ নিৰ্বাচন ৰূপৰেখাৰ প্ৰয়োজন নাই, গতিকে পৰ্দাৰ ওপৰত থকা নিৰ্ব্বাচন মেনুলৈ গৈ নিৰ্বাচন নকৰিব বাছি লৈ ইয়াক আঁতৰাই পেলাওঁ আহক:
নিৰ্বাচন > নিৰ্বাচন নকৰিবলৈ যোৱা।
এটা ঘূৰণীয়া আকৃতি অংকন কৰা
এতিয়ালৈকে ইমান ভাল। এতিয়া দস্তাবেজটোত দ্বিতীয় আকৃতি এটা যোগ কৰা যাওক। আমি ইতিমধ্যে এটা বৰ্গক্ষেত্ৰ যোগ কৰিছো, গতিকে বস্তুবোৰ অলপ মিহলাই এইবাৰ এটা ঘূৰণীয়া আকৃতি যোগ কৰোঁ আহক। তাৰ বাবে আমি ফটোশ্বপৰ আন এটা মৌলিক নিৰ্বাচন সঁজুলি ব্যৱহাৰ কৰিম—এলিপ্টিকেল মাৰ্কি সঁজুলি।
এলিপটিকেল মাৰ্কি সঁজুলি সঁজুলি পেনেলত আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিৰ পিছফালে নেষ্ট কৰা হয়। ইয়াক নিৰ্ব্বাচন কৰিবলে, আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিত ৰাইট-ক্লিক (জিকা) / নিয়ন্ত্ৰণ-ক্লিক (মেক), তাৰ পিছত ফ্লাই-আউট মেনুৰ পৰা উপবৃত্তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰক:
এলিপটিকেল মাৰ্কি সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰা।
আমাৰ ঘূৰণীয়া আকৃতিটো এনেদৰে আঁকক যাতে ই বৰ্গটোৰ ওপৰত ওপৰত সোমাই থাকে। নিৰ্বাচনৰ বাবে আৰম্ভণি বিন্দু নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ বৰ্গৰ তলৰ সোঁফালৰ চুকত ক্লিক কৰক। তাৰ পিছত, আপোনাৰ মাউছ বুটাম এতিয়াও তললৈ ৰাখি, আপোনাৰ কিবৰ্ডত Shift+Alt (Win) / Shift+Option (Mac) টিপক আৰু ধৰি ৰাখক আৰু আৰম্ভণি বিন্দুৰ পৰা আঁতৰাই টানি নিয়ক।
সাধাৰণতে, এলিপটিকেল মাৰ্কি সঁজুলিয়ে মুক্ত আকৃতিৰ উপবৃত্তাকাৰ নিৰ্বাচনসমূহ আঁকে, কিন্তু আমি টানি নিয়াৰ সময়ত Shift কি’টো টিপি ৰাখি, আমি আকৃতিটোক এটা নিখুঁত বৃত্তলৈ জোৰ কৰি লওঁ। Alt (Win) / Option (Mac) কি’টো ধৰি ৰাখিলে ফটোশ্বপক আমি প্ৰথমতে ক্লিক কৰা বিন্দুৰ পৰা আকৃতিটো বাহিৰলৈ অংকন কৰিবলৈ কয়।
আকৃতিটো এনেদৰে টানি আনিব যাতে ই বৰ্গক্ষেত্ৰৰ সৈতে মোটামুটিভাৱে একে আকাৰৰ হয়। যেতিয়া আপুনি সম্পূৰ্ণ কৰে, আপোনাৰ Shift কি’ আৰু Alt (Win) / বিকল্প (Mac) কি’ এৰি দিয়ক, তাৰ পিছত আপোনাৰ মাউছ বুটাম এৰি দিয়ক। আকৌ, নিশ্চিত কৰক যে আপুনি প্ৰথমে কি’সমূহ মুকলি কৰে, তাৰ পিছত মাউছ বুটাম:
বৰ্গটোৰ ওপৰত ওপৰত থকা এটা বৃত্তাকাৰ নিৰ্বাচন অংকন কৰা।
আপুনি এবাৰ আপোনাৰ বৃত্তাকাৰ নিৰ্ব্বাচন ৰূপৰেখা অংকন কৰিলে, পৰ্দাৰ ওপৰত সম্পাদনা মেনুলৈ উভতি যাওক আৰু নিৰ্বাচনটো এটা ৰঙেৰে পূৰণ কৰিবলে পূৰণ কৰক নিৰ্ব্বাচন কৰক। ভৰোৱা সংলাপ বাকচৰ ওপৰত থকা ব্যৱহাৰ বিকল্পটো ইতিমধ্যে ৰং লে ছেট কৰা উচিত কাৰণ আমি ইয়াক পূৰ্বতে সেইটোৱেই ছেট কৰিছিলোঁ। কিন্তু যদি আপুনি ডাইলগ বাকচৰ পৰা বন্ধ কৰিবলৈ ঠিক আছে ক্লিক কৰে, তেন্তে ফটোশ্বপে আপুনি যোৱাবাৰ বাছি লোৱা একেটা ৰঙেৰে নিৰ্বাচনটো পূৰণ কৰিব, আৰু আমি বিচৰা ধৰণৰ নহয়।
আমি ঘূৰণীয়া আকৃতিৰ বাবে এটা বেলেগ ৰং বিচাৰো, গতিকে ৰং শব্দটোত ক্লিক কৰক, তাৰ পিছত বিকল্পৰ তালিকাৰ পৰা ৰং পুনৰ নিৰ্বাচন কৰক (মই জানো, ইতিমধ্যে নিৰ্বাচিত কিবা এটা নিৰ্বাচন কৰাটো অদ্ভুত যেন লাগে), যিটো সময়ত ফটোশ্বপ পুনৰ খোল খাব ৰং পিককাৰী। এইবাৰ বেলেগ ৰং বাছি লওক। কমলা বাছি লম। আকৌ, আপুনি বিচৰা যিকোনো ৰং নিঃসংকোচে বাছি ল’ব পাৰে:
দ্বিতীয় আকৃতিৰ বাবে বেলেগ ৰং বাছক।
ৰং পিকাৰৰ পৰা বন্ধ কৰিবলৈ ঠিক আছে ক্লিক কৰক, তাৰ পিছত পূৰণ সংলাপ বাকচৰ পৰা বন্ধ কৰিবলৈ ঠিক আছে ক্লিক কৰক, য’ত ফটোশ্বপে নিৰ্বাচনটো ৰঙেৰে পূৰণ কৰে। আকৃতিৰ চাৰিওফালে থকা নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা আঁতৰাবলৈ, পৰ্দাৰ ওপৰত নিৰ্ব্বাচন মেনুলৈ যাওক আৰু নিৰ্বাচন নকৰিব বাছক, ঠিক আমি যোৱাবাৰ কৰা ধৰণে। আমাৰ এতিয়া দুটা আকৃতি আছে—এটা বৰ্গ আৰু এটা বৃত্ত—য’ত বৃত্তটো বৰ্গটোৰ ওপৰত ওপৰত আবদ্ধ হৈ আছে:
দুয়োটা আকৃতি যোগ কৰা নথিপত্ৰ।
সমস্যা…
আমি আমাৰ আকৃতিবোৰ আঁকিছো আৰু সকলোবোৰ বৰ ভাল লাগিছে। যদিও…
এতিয়া অলপ দিনৰ পৰা চাই থাকোঁতে কিবা এটাত সুখী হোৱা নাই। চাওকচোন কমলা ৰঙৰ আকৃতিটোৱে ৰঙাটোৰ ওপৰত কেনেকৈ ওপৰত সোমাই থাকে? মই জানো যে মই ইচ্ছাকৃতভাৱে সেইটো কৰিছিলো, কিন্তু এতিয়া মই ভাবিছোঁ যে সেইটো ভুল আছিল। ৰঙা আকৃতিটো কমলা ৰঙৰ আকৃতিৰ সন্মুখত থাকিলে হয়তো ভাল দেখা যাব। মই ভাবো মই সেইবোৰ শ্বেয়াপ কৰিব বিচাৰো। সেইটো যথেষ্ট সহজ হ’ব লাগে নহয়নে? মই মাত্ৰ ৰঙাটো ধৰি কমলা ৰঙৰটোৰ ওপৰেৰে লৰচৰ কৰিব লাগিব।
তেনে কৰিবলৈ আমি… উম… হুমম। অলপ ৰ’বা, আমি সেইটো কেনেকৈ কৰিম? ৰঙাটো আঁকিলোঁ, তাৰ পিছত কমলা ৰঙৰটো আঁকিলোঁ, আৰু এতিয়া মাত্ৰ ৰঙাটো কমলা ৰঙৰটোৰ সন্মুখত লৰচৰ কৰিব লাগিব। যথেষ্ট সহজ যেন লাগিছে, কিন্তু… কেনেকৈ?
সহজ উত্তৰটো হ’ল, মই নোৱাৰো। কমলা ৰঙৰটোৰ আগত সেই ৰঙা আকৃতিটো লৰচৰ কৰিব নোৱাৰি কাৰণ কমলা ৰঙৰটো আচলতে ৰঙাটোৰ সন্মুখত একেবাৰেই নাই। মাথোঁ এটা ভ্ৰম। কমলা ৰঙৰ আকৃতিটোৱে কেৱল ৰঙাটো কাটিছে, আৰু যিবোৰ পিক্সেলবোৰ প্ৰথমতে বৰ্গটো ভৰোৱাৰ সময়ত ৰঙা ৰঙেৰে ৰং কৰা হৈছিল, সেইবোৰ পিক্সেলবোৰ বৃত্তটো ভৰোৱাৰ সময়ত কমলালৈ সলনি হৈছিল।
আচলতে আকৃতি দুটাও আচলতে বগা পটভূমিৰ সন্মুখত বহি থকা নাই, তেনেকুৱাই। আকৌ মাথোঁ এটা ভ্ৰম। সমগ্ৰ ৰচনাটো এটা সমতল ছবিৰ বাহিৰে আন একো নহয়। নথিপত্ৰখনৰ সকলোবোৰ—বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি, ঘূৰণীয়া আকৃতি আৰু বগা পটভূমি—একেলগে আবদ্ধ হৈ আছে।
কি হৈছে চাবলৈ আমাৰ Layers পেনেলত এবাৰ চকু ফুৰাওঁ আহক। Layers পেনেল হৈছে য’ত আমি আমাৰ দস্তাবেজত স্তৰসমূহ চাওঁ। মন কৰক যে যদিও আমি এতিয়াও স্তৰসমূহ চোৱা নাই, আৰু নিজে এটা যোগ কৰাৰ কোনো চেষ্টা কৰা নাই, ফটোশ্বপে আমাৰ বাবে স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে এটা অবিকল্পিত স্তৰ সৃষ্টি কৰিলে। অবিকল্পিত স্তৰটোৰ নাম Background কাৰণ ই আমাৰ ৰচনাৰ বাবে পটভূমি হিচাপে কাম কৰে।
যদি আমি স্তৰৰ নামৰ বাওঁফালে চাওঁ তেন্তে আমি এটা থাম্বনেইল ছবি দেখা পাম। এইটো স্তৰৰ পূৰ্বদৰ্শন থাম্বনেইল। ই আমাক লেয়াৰত কি আছে তাৰ এটা সৰু প্ৰিভিউ দেখুৱাইছে। এই ক্ষেত্ৰত আমি আমাৰ দুয়োটা আকৃতিৰ লগতে বগা পটভূমিও দেখিবলৈ পাওঁ। যিহেতু আমি নিজে আন কোনো স্তৰ যোগ কৰা নাছিলো, ফটোশ্বপে আমি এতিয়ালৈকে কৰা সকলো কাম এইটো এটা, অবিকল্পিত Background স্তৰত ৰাখিছে:
পটভূমি স্তৰত সকলো দেখুৱাই স্তৰসমূহ পেনেল।
আৰু সেইটোৱেই সমস্যা। আমি কৰা সকলো কাম সেই এটা স্তৰত যোগ কৰা হৈছিল। আমাৰ সমগ্ৰ ৰচনাটো এটা স্তৰত থকাৰ বাবে আমি কিবা এটা সলনি কৰিব বিচাৰিলে আমাৰ হাতত বহুত বিকল্প নাই। আমি ষ্টেপবোৰৰ মাজেৰে উভতি যোৱাৰ পথটো পিছলৈ ঘূৰাই আনিব পাৰো যাতে আমি আমাৰ পৰিৱৰ্তন কৰিব পাৰো, বা আমি গোটেই কথাটো বাতিল কৰি পুনৰ আৰম্ভ কৰিব পাৰো। সেই দুয়োটা বিকল্পৰ কোনোটোৱেই বৰ আকৰ্ষণীয় যেন নালাগে। ফটোশ্বপত কাম কৰাৰ এটা ভাল উপায় থাকিব লাগিব, যিয়ে আমাক আমাৰ কম্পোজিচন সলনি কৰাৰ স্বাধীনতা আৰু নমনীয়তা প্ৰদান কৰিব, তাৰ বাবে এটা গোট ষ্টেপ আঁতৰাই নিব নালাগে বা শূন্যৰ পৰা নতুনকৈ আৰম্ভ কৰিব নালাগে।
ভাগ্য ভাল যে আছে! ইয়াৰ সমাধান হ’ল স্তৰ ব্যৱহাৰ কৰা। একেটা কামেই চেষ্টা কৰোঁ, কিন্তু এইবাৰ লেয়াৰ ব্যৱহাৰ কৰি!
দুটা লওক, এইবাৰ স্তৰৰ সৈতে
এতিয়া আমি দেখিলোঁ যে ফটোশ্বপত লেয়াৰ নোহোৱাকৈ কাম কৰাটো কেনেকুৱা হয়, চাওঁ আহক লেয়াৰে আমাৰ বাবে কি কৰিব পাৰে। প্ৰথমে আমি যোগ কৰা আকৃতি দুটা আঁতৰাই দিম। যিহেতু সকলোবোৰ এটা লেয়াৰত আছে, গতিকে আমি কেৱল লেয়াৰটো বগা ৰঙেৰে ভৰাই সহজেই সেইটো কৰিব পাৰো।
পৰ্দাৰ ওপৰত থকা সম্পাদনা মেনুলৈ যাওক আৰু আকৌ এবাৰ পূৰণ কৰক নিৰ্ব্বাচন কৰক। যেতিয়া পূৰণ সংলাপ বাকচ ওলায়, ব্যৱহাৰ বিকল্পটো ৰঙৰ পৰা বগালৈ সলনি কৰক:
সম্পাদনা > পূৰণলৈ যাওক, তাৰ পিছত ব্যৱহাৰক বগালৈ সলনি কৰক।
সংলাপ বাকচৰ বাহিৰত বন্ধ কৰিবলৈ ঠিক আছে ক্লিক কৰক। ফটোশ্বপে নথিপত্ৰখন বগাৰে ভৰাই দিয়ে, আৰু আমি আৰম্ভ কৰা ঠাইলৈ উভতি আহিছো:
নথিখন আকৌ এবাৰ বগাৰে ভৰি পৰিছে।
স্তৰসমূহ পেনেল
মই এটা মুহূৰ্তৰ আগতে উল্লেখ কৰিছিলো যে Layers panel টোৱেই হৈছে য’ত আমি আমাৰ ডকুমেণ্টত থকা লেয়াৰবোৰ চাবলৈ যাওঁ। কিন্তু সঁচাকৈয়ে, Layers পেনেলটো ইমানেই বেছি। আচলতে, ই সঁচাকৈয়ে স্তৰৰ বাবে Command Central। যদি ফটোশ্বপত আমি কিবা এটা কৰিবলগীয়া আছে যিটো লেয়াৰৰ সৈতে কিবা সম্পৰ্ক আছে, তেন্তে লেয়াৰ পেনেলটোৱেই হ’ল আমি য’ত কৰো। আমি নতুন স্তৰ সৃষ্টি কৰিবলৈ, বৰ্তমানৰ স্তৰসমূহ মচি পেলাবলৈ, স্তৰসমূহৰ নাম সলনি কৰিবলৈ, স্তৰসমূহ ইফালে সিফালে স্থানান্তৰ কৰিবলৈ, দস্তাবেজত স্তৰসমূহ অন আৰু অফ কৰিবলৈ, স্তৰ মাস্ক আৰু স্তৰৰ প্ৰভাৱ যোগ কৰিবলৈ…. তালিকাখন আগবাঢ়ি যাব। আৰু এই সকলোবোৰ Layers পেনেলৰ ভিতৰৰ পৰা কৰা হয়।
আমি ইতিমধ্যে দেখাৰ দৰে, স্তৰসমূহ পেনেলে আমাক দেখুৱাইছে যে আমাৰ দস্তাবেজত বৰ্তমানে এটা স্তৰ আছে—অবিকল্পিত পটভূমি স্তৰ। স্তৰৰ নামৰ বাওঁফালে থকা প্ৰিভিউ থাম্বনেইলে আমাক দেখুৱাইছে যে Background স্তৰটো বগা ৰে ভৰি আছে:
বগা-ভৰ্তি পটভূমি স্তৰ দেখুৱাই স্তৰসমূহ পেনেল।
যেতিয়া আমি প্ৰথমতে আমাৰ দুটা আকৃতি দস্তাবেজত যোগ কৰিছিলো, তেতিয়া দুয়োটা Background স্তৰত যোগ কৰা হৈছিল, আৰু সেইবাবেই ইটোৱে সিটোৰ পৰা স্বাধীনভাৱে স্থানান্তৰ কৰাৰ কোনো উপায় নাছিল। আকৃতি আৰু বগা পটভূমি সকলোবোৰ একেলগে এটা সমতল ছবিত আবদ্ধ হৈ আছিল। ফটোশ্বপত কাম কৰাৰ এই ধৰণটো, য’ত সকলো এটা স্তৰত যোগ কৰা হয়, কাৰিকৰী ভাষাত “ভুল” বুলি জনা যায় কাৰণ যেতিয়া আপুনি পিছলৈ ঘূৰি গৈ পৰিৱৰ্তন কৰিব লাগে, তেতিয়া আপুনি এটা “সমস্যা” (আন এটা কাৰিকৰী শব্দ)ৰ সন্মুখীন হয়। আগৰ দৰে একেটা লেআউট তৈয়াৰ কৰিলে কি হ’ব চাওঁ আহক, কিন্তু এইবাৰ, আমি সকলোবোৰ নিজৰ নিজৰ লেয়াৰত ৰাখিম।
আমাৰ বগা পটভূমি ইতিমধ্যে Background স্তৰত আছে, গতিকে আমাৰ প্ৰথম আকৃতিৰ বাবে ইয়াৰ ওপৰত এটা নতুন স্তৰ যোগ কৰোঁ আহক। দস্তাবেজত এটা নতুন স্তৰ যোগ কৰিবলৈ, আমি কেৱল স্তৰ পেনেলৰ তলত থকা নতুন স্তৰ আইকনত ক্লিক কৰো (সোঁফালৰ পৰা দ্বিতীয় আইকন):
নতুন স্তৰ আইকন ক্লিক কৰা।
Background স্তৰৰ ওপৰত এটা নতুন স্তৰ ওলায়। ফটোশ্বপে নতুন স্তৰটোৰ নাম স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে লেয়াৰ ১ দিয়ে। যদি আমি স্তৰটোৰ নামৰ বাওঁফালে থকা প্ৰিভিউ থাম্বনেইলটো চাওঁ, আমি দেখিম যে ই এটা চেকাৰবৰ্ড পেটাৰ্ণেৰে ভৰি আছে। চেকাৰবৰ্ডৰ আৰ্হিটোৱেই হৈছে ফটোশ্বপৰ স্বচ্ছতাক প্ৰতিনিধিত্ব কৰাৰ পদ্ধতি। অৰ্থাৎ ই আমাক কৈছে যে নতুন স্তৰটো খালী। ই তাতেই আমাৰ ইয়াৰ সৈতে কিবা এটা কৰিবলৈ অপেক্ষা কৰি আছে, কিন্তু এই মুহূৰ্তত, ইয়াৰ ওপৰত একো নাই:
পটভূমি স্তৰৰ ওপৰত “স্তৰ ১” নামৰ এটা নতুন খালী স্তৰ ওলায়।
মন কৰক যে স্তৰ ১ নীলা ৰঙেৰে হাইলাইট কৰা হৈছে। অৰ্থাৎ বৰ্তমান ই সক্ৰিয় স্তৰ। এই পইণ্টত আমি দস্তাবেজত যোগ কৰা যিকোনো বস্তু সক্ৰিয় স্তৰত (স্তৰ ১) যোগ কৰা হ’ব, ইয়াৰ তলৰ পটভূমি স্তৰত নহয়। আমাৰ প্ৰথম আকৃতিটো যোগ কৰা যাওক, ঠিক আগতে কৰা ধৰণে। যিহেতু আমাৰ প্ৰথম আকৃতি আছিল বৰ্গক্ষেত্ৰ, আমি আকৌ এবাৰ সঁজুলি পেনেলৰ পৰা আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি নিৰ্বাচন কৰিব লাগিব।
সঁজুলি পেনেলে আমাক গোটৰ পৰা নিৰ্বাচন কৰা শেষৰ সঁজুলিটো দেখুৱাই। “গ্ৰুপ” বুলি ক’লে মই একেটা ঠাইতে একেলগে নেষ্ট কৰা সকলো সঁজুলিকে বুজাইছোঁ। যিহেতু আমি গোটৰ পৰা বাছি লোৱা শেষ সঁজুলিটো আছিল এলিপটিকেল মাৰ্কি সঁজুলি, ইয়াৰ আইকনটোৱেই হৈছে বৰ্তমান সঁজুলি পেনেলত দেখা পোৱাটো। আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিলৈ ঘূৰি যাবলৈ, আমি উপবৃত্তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিত ৰাইট-ক্লিক (Win) / নিয়ন্ত্ৰণ-ক্লিক (Mac) কৰিব লাগিব আৰু তাৰ পিছত ফ্লাই-আউট মেনুৰ পৰা আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি বাছি ল’ব লাগিব:
এলিপটিকেল মাৰ্কি সঁজুলিৰ পিছফালৰ পৰা আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰা।
আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি হাতত লৈ, পূৰ্বৱৰ্তীটোৰ দৰে এটা বৰ্গ নিৰ্ব্বাচন ক্লিক কৰক আৰু টানি আনিব, আপুনি টানিলে Shift কি’ টিপি ধৰি ৰাখক যাতে আকৃতিটোক এটা নিখুঁত বৰ্গক্ষেত্ৰলৈ বলবৎ কৰিব পাৰি। যেতিয়া আপুনি শেষ কৰে, Shift কি’ এৰি দিয়ক, তাৰ পিছত আপোনাৰ মাউছ বুটাম এৰি দিয়ক। ইয়াত, আমি মোৰ নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা দেখিবলৈ পাওঁ:
আন এটা বৰ্গ নিৰ্বাচন অংকন কৰা।
পৰ্দাৰ ওপৰত থকা সম্পাদনা মেনুলৈ যাওক আৰু পূৰণ কৰক নিৰ্ব্বাচন কৰক। যেতিয়া পূৰণ সংলাপ বাকচ খোল খায়, ব্যৱহাৰ বিকল্পক ৰংলৈ সলনি কৰক, তাৰ পিছত ৰং নিৰ্ব্বাচনকাৰীৰ পৰা বৰ্গৰ বাবে এটা ৰং বাছক। যোৱাবাৰ বাছি লোৱা ৰঙা ৰংটোৱেই বাছি লম। ৰং নিৰ্ব্বাচনকাৰীৰ পৰা বন্ধ কৰিবলে ঠিক আছে ক্লিক কৰক, তাৰ পিছত পূৰণ সংলাপ বাকচৰ পৰা বন্ধ কৰিবলে ঠিক আছে ক্লিক কৰক।
ফটোশ্বপে আপোনাৰ নিৰ্বাচিত ৰঙেৰে নিৰ্বাচনটো পূৰণ কৰে। আকৃতিৰ চাৰিওফালে থকা নিৰ্বাচনৰ ৰূপৰেখা আঁতৰাবলৈ, পৰ্দাৰ ওপৰত নিৰ্ব্বাচন মেনুলৈ যাওক আৰু নিৰ্বাচন নকৰিব বাছক (মই ইয়াত এই পদক্ষেপসমূহ দ্ৰুতভাৱে চলাই আছো কেৱল কাৰণ আমি আগতে কৰা ধৰণেৰে একে)। মোৰ এতিয়া মোৰ প্ৰথম আকৃতি, ৰঙা ৰঙেৰে ভৰা, ঠিক আগৰ দৰেই:
একেটা বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি পুনৰ অংকন কৰাৰ পিছত নথিপত্ৰখন।
কেৱল ৰচনাখন নিজেই চাই একো বেলেগ যেন নালাগে। আমাৰ বগা পটভূমিত বহি থকা বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি এটা আছে, ঠিক যোৱাবাৰৰ দৰেই। কিন্তু লেয়াৰ্ছ পেনেলে এতিয়া বেলেগ কাহিনী কৈছে। প্ৰিভিউ থাম্বনেইলসমূহে আমাক দেখুৱাইছে যে Background স্তৰটো এতিয়াও কঠিন বগাৰে ভৰি আছে, আনহাতে বৰ্গটো এতিয়া ইয়াৰ ওপৰত সম্পূৰ্ণ পৃথক স্তৰত (স্তৰ ১) আছে। অৰ্থাৎ বগা পটভূমি আৰু বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি আৰু একেখন সমতল ছবিৰ অংশ নহয়। দেখাত সিহঁত নথিপত্ৰত আছে, কিন্তু সিহঁত সঁচাকৈয়ে দুটা সম্পূৰ্ণ পৃথক উপাদান:
বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি আৰু বগা পটভূমি এতিয়া ইটোৱে সিটোৰ পৰা স্বাধীন।
আমাৰ দ্বিতীয় আকৃতিটো যোগ কৰা যাওক। আকৌ, আমি ইয়াক নিজৰ স্তৰত ৰাখিব বিচাৰো, যাৰ অৰ্থ হৈছে আমি প্ৰথমে স্তৰ পেনেলৰ তলত থকা New Layer আইকনটো ক্লিক কৰি দস্তাবেজত আন এটা নতুন স্তৰ যোগ কৰিব লাগিব:
আন এটা নতুন স্তৰ যোগ কৰা।
সাধাৰণতে, আমি আমাৰ স্তৰসমূহৰ নাম সলনি কৰিব বিচাৰিম কাৰণ “স্তৰ ১” আৰু “স্তৰ ২”ৰ দৰে নামে আমাক প্ৰতিটো স্তৰত প্ৰকৃততে কি আছে সেই বিষয়ে একো কোৱা নাই। কিন্তু ইয়াত আমাৰ উদ্দেশ্যৰ বাবে স্বয়ংক্ৰিয় নামবোৰ ঠিকেই আছে। মন কৰক যে আকৌ এবাৰ, প্ৰিভিউ থাম্বনেইলত চেকাৰবৰ্ড পেটাৰ্ণে আমাক কৈছে যে নতুন স্তৰটো বৰ্তমান খালী:
নতুন খালী স্তৰটো স্তৰ ১ ৰ ওপৰত ওলায়।
এইটোও মন কৰক যে স্তৰ ২ নীলা ৰঙেৰে হাইলাইট কৰা হৈছে, যাৰ অৰ্থ হৈছে এতিয়া ই সক্ৰিয় স্তৰ। আমি দস্তাবেজৰ কাষত যোগ কৰা যিকোনো বস্তু স্তৰ ২ ত যোগ কৰা হ’ব। সঁজুলি পেনেলৰ পৰা উপবৃত্তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলি ধৰি লওক (আয়তাকাৰ মাৰ্কি সঁজুলিৰ পিছফালে নেষ্ট কৰা হৈছে) আৰু এটা বৃত্তাকাৰ নিৰ্বাচন টানি আনিব, ঠিক আমি আগতে কৰা ধৰণে। নিশ্চিত হওক যে ইয়াৰ এটা অংশ বৰ্গটোৰ ওপৰত ওপৰত ওপৰত আছে। তাৰ পিছত সম্পাদনা মেনুলৈ উভতি যাওক আৰু পূৰণ কৰক বাছক। ৰং নিৰ্ব্বাচনকাৰী খোলিবলৈ আৰু আকৃতিৰ বাবে এটা ৰং নিৰ্ব্বাচন কৰিবলে ব্যৱহাৰ বিকল্পৰ বাবে ৰং পুনৰ নিৰ্ব্বাচন কৰক। মই একেটা কমলা বাছি লম।
ৰং নিৰ্ব্বাচনকাৰীৰ পৰা বন্ধ কৰিবলে ঠিক আছে ক্লিক কৰক, তাৰ পিছত পূৰণ সংলাপ বাকচৰ পৰা বন্ধ কৰিবলে ঠিক আছে ক্লিক কৰক। ফটোশ্বপে নিৰ্বাচনটো ৰঙেৰে ভৰাই দিয়ে। নিৰ্ব্বাচন মেনুলৈ যাওক আৰু আকৃতিৰ চাৰিওফালে পৰা নিৰ্বাচন ৰূপৰেখা আঁতৰাবলৈ নিৰ্ব্বাচন নকৰিব নিৰ্ব্বাচন কৰক। আৰু এতিয়া, আমি আমাৰ দুয়োটা আকৃতি যোগ কৰি আগৰ ধৰণেৰে কথাবোৰলৈ ঘূৰি আহিছো:
দুয়োটা আকৃতি পুনৰ অংকন কৰা হৈছে।
স্তৰসমূহ পেনেলত চালে আমি দেখিম যে বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিটো স্তৰ ১ ত নিজেই থাকে আৰু নতুন ঘূৰণীয়া আকৃতিটো স্তৰ ২ ত ৰখা হৈছিল। বগা পটভূমিটো পটভূমি স্তৰত থাকে, অৰ্থাৎ আমাৰ দস্তাবেজ গঠন কৰা তিনিওটা উপাদান (বগা পটভূমি, বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতি আৰু ঘূৰণীয়া আকৃতি) এতিয়া নিজৰ নিজৰ পৃথক স্তৰত আৰু ইটোৱে সিটোৰ পৰা সম্পূৰ্ণৰূপে স্বাধীন:
দস্তাবেজটোৰ প্ৰতিটো উপাদান এতিয়া নিজৰ নিজৰ স্তৰত আছে।
স্তৰৰ ক্ৰম সলনি কৰা
আগতে যেতিয়া সকলোবোৰ এটা স্তৰত থাকে তেতিয়া আমি দেখিছিলো যে বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিটো ঘূৰণীয়াটোৰ সন্মুখত লৰচৰ কৰাৰ কোনো উপায় নাছিল কাৰণ সেইবোৰ সঁচাকৈয়ে দুটা পৃথক আকৃতি নাছিল। সেইবোৰ আছিল কেৱল একেখন সমতল ছবিৰ বগা পিক্সেলৰ অঞ্চলৰ সৈতে মিহলি হৈ থকা বিভিন্ন ৰঙৰ পিক্সেলৰ অঞ্চল। কিন্তু এইবাৰ সকলোবোৰ নিজৰ নিজৰ স্তৰত থকাৰ বাবে আমাৰ সঁচাকৈয়ে দুটা পৃথক আকৃতি আছে, লগতে সম্পূৰ্ণ পৃথক পটভূমিও আছে। চাওঁক আমি কেনেকৈ আমাৰ স্তৰবোৰ ব্যৱহাৰ কৰি আকৃতিবোৰৰ ক্ৰম সহজে শ্বেয়াপ কৰিব পাৰো।
এই মুহূৰ্তত ৰচনাত বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিৰ সন্মুখত ঘূৰণীয়া আকৃতিটো দেখা দিয়ে কাৰণ ঘূৰণীয়া আকৃতিৰ স্তৰটো (স্তৰ ২) স্তৰসমূহ পেনেলত বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিৰ স্তৰ (স্তৰ ১)ৰ ওপৰত থাকে। কল্পনা কৰক যে আপুনি স্তৰসমূহ পেনেলত ওপৰৰ পৰা তললৈ স্তৰসমূহ চাই আছে যে আপুনি দস্তাবেজত স্তৰসমূহৰ মাজেৰে তললৈ চাই আছে। স্তৰসমূহ পেনেলত অন্য স্তৰৰ ওপৰৰ যিকোনো স্তৰ দস্তাবেজত ইয়াৰ সন্মুখত ওলায়। যদি দুটা স্তৰৰ বিষয়বস্তু ইটোৱে সিটোক ওভাৰলেপ কৰে, যেনেকৈ আমাৰ আকৃতিবোৰে কৰি আছে, তেন্তে স্তৰ পেনেলত যিটো স্তৰ আনটোৰ তলত আছে, সেইটো ৰচনাৰ আনটো স্তৰৰ পিছফালে দেখা যাব।
অৰ্থাৎ যদি আমি আমাৰ আকৃতিবোৰৰ ক্ৰম শ্বেপ কৰিব বিচাৰো যাতে বৰ্গক্ষেত্ৰৰটো ঘূৰণীয়াটোৰ সন্মুখত দেখা দিয়ে, তেন্তে আমি মাত্ৰ বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিটোৰ স্তৰটো (স্তৰ ১) ঘূৰণীয়া আকৃতিটোৰ স্তৰৰ (স্তৰ ২) ওপৰলৈ লৈ যাব লাগিব। . তেনে কৰিবলৈ, কেৱল স্তৰ ১, ৩ ত ক্লিক কৰক।
তাৰ পিছত আপোনাৰ মাউছ বুটামটো তললৈ ধৰি ৰাখক আৰু ইয়াক স্তৰ ২ ৰ ওপৰলৈ আৰু ওপৰলৈ টানি নিয়ক যেতিয়ালৈকে আপুনি স্তৰ ২ ৰ ওপৰত এটা অনুভূমিক হাইলাইট বাৰ দেখা নাযায়।
স্তৰ 1 স্তৰ 2 ৰ ওপৰত টানি অনা।
আগবাঢ়ি যাওক আৰু আপোনাৰ মাউছ বুটাম এৰি দিয়ক, য’ত ফটোশ্বপে স্তৰ 1 স্তৰ 2 ৰ ওপৰত ঠাইত ড্ৰপ কৰে:
স্তৰ ১ এতিয়া স্তৰসমূহ পেনেলত স্তৰ ২ ৰ ওপৰত ওলায়।
বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিৰ স্তৰটো এতিয়া ঘূৰণীয়া আকৃতিৰ স্তৰৰ ওপৰত থকাৰ বাবে ৰচনাত ইহঁতৰ ক্ৰম ওলোটা হৈছে। বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিটো এতিয়া ঘূৰণীয়াটোৰ সন্মুখত দেখা যায়:
স্তৰৰ বাবেই এটা আকৃতি আনটোৰ আগলৈ লৈ যোৱাটো সহজ হৈ পৰিছিল।
স্তৰৰ অবিহনে এটা মৌল আনটোৰ আগলৈ এনেদৰে লৰচৰ কৰাটো সম্ভৱ নহ’লহেঁতেন। কিন্তু সকলোবোৰ নিজৰ নিজৰ স্তৰত থকাৰ বাবে ইয়াতকৈ সহজ হ’ব নোৱাৰিলেহেঁতেন। স্তৰসমূহে সকলো পৃথকে পৃথকে ৰাখে, যাৰ ফলত আমি সমগ্ৰ ৰচনাটোক প্ৰভাৱিত নকৰাকৈ ব্যক্তিগত উপাদানসমূহত পৰিৱৰ্তন কৰিব পাৰো।
সেইটোৰ ওপৰত যদি মই পিছত সিদ্ধান্ত লওঁ তেন্তে কি হ’ব, জানেনে কি? আচলতে আগতে বেছি ভাল লাগিছিল। মই ঘূৰণীয়া আকৃতিটো লৰচৰ কৰিব বিচাৰো যাতে ই পুনৰ বৰ্গক্ষেত্ৰৰটোৰ সন্মুখত থাকে। স্তৰৰ বাবেই ই কোনো সমস্যা নহয়! আমি যেনেকৈ আন লেয়াৰৰ ওপৰত লেয়াৰ টানিব পাৰো, আমি আন লেয়াৰৰ তললৈও টানিব পাৰো।
মই বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিৰ স্তৰত (স্তৰ ১) ক্লিক কৰিম আৰু ইয়াক ঘূৰণীয়া আকৃতিৰ স্তৰৰ তললৈ (স্তৰ ২) পুনৰ তললৈ টানি যাম। আকৌ এবাৰ, হাইলাইট বাৰে মোক দেখুৱাই যে মই মোৰ মাউছ বুটামটো এৰি দিওঁতে স্তৰটো ক’লৈ লৈ যোৱা হ’ব:
স্তৰ 1 স্তৰ 2 ৰ তললৈ টানি অনা।
মই মোৰ মাউছ বুটামটো এৰি দিম যাতে ফটোশ্বপে লেয়াৰ ২ ৰ তলত লেয়াৰ ১ ড্ৰপ কৰিব পাৰে:
বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিৰ স্তৰটো ঘূৰণীয়া আকৃতিৰ স্তৰৰ তললৈ ঘূৰি আহিছে।
আৰু আমি পুনৰ ৰচনাত বৰ্গক্ষেত্ৰৰটোৰ সন্মুখত ঘূৰণীয়া আকৃতিটো চাবলৈ আহিছো:
আকৃতিবোৰ পুনৰ নিজৰ মূল ক্ৰমলৈ ঘূৰি আহিছে।
স্তৰসমূহ ইফালে সিফালে স্থানান্তৰিত কৰা
যদি আমি সঁচাকৈয়ে আকৃতিবোৰ ইটোৱে সিটোৰ ওপৰত ওপৰত ওপৰ হোৱাটো নিবিচাৰো তেন্তে কি হ’ব? হয়তো সেইবোৰ আৰু আঁতৰত বিয়পি পৰিলে ভাল দেখা যাব। আকৌ, কাৰণ সিহঁত বেলেগ বেলেগ স্তৰত আছে, আমি সহজেই সিহঁতক ইফালে সিফালে লৈ যাব পাৰো।
এটা স্তৰৰ বিষয়বস্তু স্থানান্তৰ কৰিবলৈ, সঁজুলি পেনেলৰ ওপৰৰ পৰা Photoshop ৰ স্থানান্তৰ সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰক:
স্থানান্তৰ সঁজুলি নিৰ্ব্বাচন কৰা।
তাৰ পিছত, নিশ্চিত কৰক যে আপুনি স্তৰসমূহ পেনেলত সঠিক স্তৰ নিৰ্ব্বাচিত কৰিছে। মই ঘূৰণীয়া আকৃতিটো বৰ্গক্ষেত্ৰৰ আকৃতিৰ সোঁফালে লৈ যাম, গতিকে মই ঘূৰণীয়া আকৃতিটোৰ স্তৰত (স্তৰ ২) ক্লিক কৰি ইয়াক নিৰ্বাচন কৰি সক্ৰিয় কৰিম। আকৌ, মই জানো যে এতিয়া ই সক্ৰিয় স্তৰ কাৰণ ফটোশ্বপে ইয়াক নীলা ৰঙেৰে হাইলাইট কৰে যেতিয়া মই ইয়াত ক্লিক কৰো:
ইয়াক নিৰ্বাচন কৰিবলৈ স্তৰ ২ ত ক্লিক কৰিলে।
স্তৰ ২ নিৰ্বাচিত কৰি, মই ঘূৰণীয়া আকৃতিত স্থানান্তৰ সঁজুলিৰ সৈতে ক্লিক কৰিম আৰু ইয়াক বৰ্গক্ষেত্ৰৰ সোঁফালে টানি যাম:
স্তৰে এটা ৰচনাৰ ভিতৰত উপাদানসমূহক ইফালে সিফালে লৈ যোৱাটো সহজ কৰি তোলে।
আনকি আমি দুয়োটা আকৃতি একেলগে লৰচৰ কৰিব পাৰো। তাৰ বাবে আমি একে সময়তে দুয়োটা আকৃতিৰ স্তৰ নিৰ্বাচন কৰিব লাগিব। মোৰ ইতিমধ্যে Layers পেনেলত Layer 2 নিৰ্বাচিত কৰা হৈছে। স্তৰ ১ নিৰ্বাচন কৰিবলৈ, মই কৰিবলগীয়া কামটো হ’ল মোৰ Shift কি’ টিপি ধৰি ৰাখক আৰু স্তৰ ১ ত ক্লিক কৰক। দুয়োটা স্তৰ এতিয়া নীলা ৰঙেৰে হাইলাইট কৰা হৈছে, যাৰ অৰ্থ হৈছে সিহঁত দুয়োটা নিৰ্বাচিত:
দুয়োটা আকৃতিৰ স্তৰ একেলগে নিৰ্বাচন কৰা।
দুয়োটা স্তৰ নিৰ্বাচিত কৰি, যদি আমি Move Tool ৰ সহায়ত সিহঁতৰ যিকোনো এটা ক্লিক কৰি টানি নিয়ক, দুয়োটা আকৃতি একেলগে গতি কৰে:
দুয়োটা আকৃতি একে সময়তে লৰচৰ কৰা।
স্তৰসমূহ মচি পেলোৱা
এই টিউটোৰিয়েলত আমি শেষৰ এটা কথা চাম যে লেয়াৰ কেনেকৈ ডিলিট কৰিব পাৰি। যদি আমি সিদ্ধান্ত লওঁ যে আমাক কোনো এটা আকৃতিৰ প্ৰয়োজন নাই, তেন্তে আমি ইয়াক কেৱল ইয়াৰ স্তৰটো ডিলিট কৰিয়েই ৰচনাৰ পৰা আঁতৰাব পাৰো। মই বৰ্গটোৰ স্তৰটোত (লেয়াৰ ১) ক্লিক কৰি ইয়াক নিৰ্বাচন কৰিম। তাৰ পিছত, স্তৰটো মচি পেলাবলৈ, আমি কৰিবলগীয়া কামটো হ’ল ইয়াক Layers পেনেলৰ তলৰ Trash Bin লৈ টানি নিব লাগিব (সোঁফালে আটাইতকৈ দূৰত থকা আইকনটো):
স্তৰ ১ আৱৰ্জনালৈ টানি অনা।
বৰ্গক্ষেত্ৰৰ স্তৰটো মচি পেলোৱাৰ পিছত, দস্তাবেজত কেৱল ঘূৰণীয়া আকৃতিটোহে থাকে (বগা পটভূমিৰ সৈতে, অৱশ্যেই):
এটা স্তৰ মচি পেলালে ইয়াৰ বিষয়বস্তু দস্তাবেজৰ পৰা আঁতৰাই পেলোৱা হয়।
মই ঘূৰণীয়া আকৃতিটোৰ সৈতে একে কাম কৰিম, ইয়াৰ স্তৰটো তললৈ টানি আৱৰ্জনা বিনলৈ:
স্তৰ ২ আৱৰ্জনালৈ টানি অনা।
আৰু এতিয়া, দুয়োটা আকৃতিৰ স্তৰ মচি পেলোৱাৰ লগে লগে, আমি আকৌ এবাৰ আমাৰ কঠিন বগা পটভূমিৰ বাহিৰে আন একোলৈ ঘূৰি আহিছো:
দুয়োটা আকৃতি আঁতৰোৱা হৈছে। কেৱল পটভূমিহে বাকী আছে।
ইয়াৰ পৰা ক’লৈ যাব…
আৰু তাত আমাৰ আছে! আমি ইয়াত স্তৰৰ সৈতে কৰিব পৰা সকলো কামৰ কথা আহিলে পৃষ্ঠভাগ কষ্টেৰে আঁচোৰ মাৰিছো, কিন্তু আশাকৰোঁ এতিয়া আপুনি স্তৰ কি আৰু ফটোশ্বপৰ সৈতে কাম কৰাৰ ইমান অপৰিহাৰ্য অংশ কিয় সেই বিষয়ে ভালদৰে বুজিব পাৰিব। স্তৰসমূহে আমাক এটা ৰচনাৰ সকলো বিভিন্ন উপাদান পৃথকে ৰাখিবলৈ অনুমতি দিয়ে যাতে আমি সেইবোৰ যোগ কৰিব পাৰো, স্থানান্তৰ কৰিব পাৰো, সম্পাদনা কৰিব পাৰো, আনকি আন একো প্ৰভাৱিত নকৰাকৈ মচি পেলাব পাৰো। আৰু যিহেতু স্তৰসমূহে আমাৰ কৰ্মপ্ৰবাহক নমনীয় কৰি ৰাখে, সেয়েহে ই আমাক এনে এক স্তৰৰ সৃষ্টিশীলতা প্ৰদান কৰে যিটো স্তৰৰ অবিহনে সম্ভৱ নহ’ব।
মই আগতে কোৱাৰ দৰে ফটোশ্বপত লেয়াৰৰ লগত যিকোনো সম্পৰ্ক থকা যিকোনো কাম লেয়াৰ পেনেলৰ পৰা কৰা হয়। গতিকে এতিয়া যেতিয়া আমি লেয়াৰ কি আৰু ই কেনেকৈ কাম কৰে সেই বিষয়ে মৌলিক বুজাবুজি লাভ কৰিছো, পৰৱৰ্তী পাঠত আমি ফটোশ্বপৰ লেয়াৰ পেনেলৰ বিষয়ে সকলো জানিব পাৰিম!
এই ফটোশ্বপ লেয়াৰ ছিৰিজৰ আন যিকোনো পাঠলৈ আপুনি জপিয়াই যাব পাৰে। অথবা অধিক বিষয়ৰ বাবে আমাৰ ফটোশ্বপৰ মূল কথা অংশ চাওক!